ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдивчани мислят за градския транспорт на София
Автор: Цвети Тончева 09:10 / 29.11.2022Коментари (2)1096
©
Разработване на иновативен модел за оценка и проследяване на поведението, нуждите и удовлетвореността на потребителите на градския транспорт – това е един от пловдивските приноси в рамките на първия български проект, финансиран от инициативата "Иновативни дейности за градско развитие" на ЕС с наименованието "Иноеър". Проектът е за близо 4 милиона евро и се реализира от Софийския университет, Пловдивския университет, 2 неправителствени организации, 2 компании и един национален институт под ръководството на Столична община.

Екипът на Факултета по икономически и социални науки на ПУ "Паисий Хилендарски" представи основните резултати, като специално внимание беше отделено на ефектите, свързани с подобряване на градската мобилност и качеството на въздуха.

Проектът е единствен по рода си въобще в Европа и цели разработване на алтернативни маршрути за обществен транспорт, ограничаване на трафика и подобряване на качеството на въздуха, обясни заместник-кметът на София по транспорта Кристиан Кръстев. От страна на Пловдивския университет са разработени различни модели и специален софтуер за проследяване на трафика на базата на видеонаблюдение.

До момента по проекта са издадени и над 10 публикации, 8 от които са намерили място в престижните научни бази данни Scopus и Web Of Science, подчерта деканът на икономическия факултет професор Станимир Кабаиванов.

Още 19 публикации, 7 от които са в реферирани и индексирани издания в наукометричните бази данни Scopus и Web of Science бяха отчетени по друг проект на ФИСН "Ефектите на глобализацията: хиперпотребление и (не)екологоустойчиво поведение“ с ръководител доц. Теофана Димитрова, която е начело на катедра "Маркетинг и Международни икономически отношения“. Дейностите по проекта са в 4 направления: глобализацията, постмодерното общество, маркетинговата етика на транснационалните компании и устойчивото развитие.

В рамките на проекта са осъществени изследвания на икономическия растеж на България и ЕС, забавен от дълговото финансиране на бюджетите след кризата, както и промените на пазара на труда, породени от влиянието на кризисните фактори в условията на глобализация. Реализирани са емпирични изследвания върху хиперпотреблението и устойчивото потребителско поведение на българите, както и върху маркетинговата етика на пазара на банкови и мобилни услуги.

По същия проект като специален научен продукт бяха издадени и две монографии: едната е с автор професор Велин Станев и е посветена на хиперпотреблението и комуникацията, а втората е на английски език и излезе от печат съвсем скоро под заглавието "The Reindustrialization of Bulgaria – Mission Possible: Best Practices and Cases from the Region of Plovdiv and Trakia Economic Zone“. ("Реиндустриализацията на България – мисията е възможна: добри практики от региона на Пловдив и Тракия икономическа зона“).

Съставител и научен редактор е доц. Атанас Владиков, който изрази твърдата си увереност, че реиндустриализацията на страната ни е напълно възможна, а Пловдив се налага като нейно индустриално сърце. Пловдив неслучайно е лидер в индустрията, която е в процес на възстановяване, посочи също заместник-кметът Стефан Стоянов, като даде примери за много производства, които стартират именно от града на тепетата. Въпреки трудностите постоянно се обявяват нови инвестиции и се получава насищане във високотехнологичните производства, подчерта още Стоянов.

Резултатите от изпълнението на двата проекта бяха представени на среща-дискусия в Епископската базилика на Филипопол, най-голямата раннохристиянска църква в страната. Във форума се включиха представители на общините София, Пловдив и Асеновград, на Тракия икономическа зона, Българска стопанска камара, преподаватели, докторанти и студенти от ФИСН.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Понякога си мисля, че този свят трябва да се закрие. Студенти и импотентни дебилни преподаватели, ще мислят по нещо от което не разбират и ще пишат курсови работи срещу 8 млн лв. При положение, ВУЗовете са си финансирани с бюджет. А, да и щяло да има публикации. Накрая ще измислят, че е добре да има летящи автобуси и парите ще са усвоени. Да дадат и аз да помисля малко, срещу 8 млн лв.
0
 
 
Да вземат да направят нещо и за градския транспорт в Пловдив че хич го няма.. да разтоварят малко трафика... да помислят/подобрят и алтернативното придвижване в града.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България и Войната в Украйна
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Мигрантски натиск към България
Кауза Колежа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: