Пловдивчани отново станаха заложници на некомпетентни управленски решения с градския транспорт

Автор: Данислава Вълкова
Коментари (2)
16:00 / 26.09.2023
7067
Гражданите на Пловдив и гостите на града отново станаха заложници на недалновидни управленски решения. До болка познатият проблем с темата за градския транспорт отново излезе на дневен ред. Това се случи, след като от общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" изпратиха информация, че на 15 от общо 29 линии в градския транспорт връщат лятното разписание на автобусите. За това Plovdiv24.bg  вече Ви информира.

Така пловдивчани, които получиха глътка въздух, че ще успеят да стигнат навреме на работа, на училище или където и да е в града, отново останаха излъгани от градската управа.

Като причина за въвеждане на по-разреден график администрацията изтъкна - продължителните ремонти и се позова за решение 130 на Общинския съвет, което беше взето през месец май. Тогава Plovdiv24.bg подробно разясни казуса с градския транспорт и как местната управа се опитва отново на гърба на пловдивчани да намали батака с градския транспорт на Пловдив и да угоди на интересите на частните превозвачи.

Това решение обаче е със срок на действие до 14 септември, т.е. тогава кметската администрация се оправда с това, че през лятото градът е празен и няма много хора в града, повечето са на почивки, а децата са в лятна ваканция. Тогава въпреки общественото недоволство общинските съветници приеха решение, което не е в полза на пловдивчани.

Днес Община Пловдив отново е в грубо нарушение на законодателството и наредбите, защото според текстовете на НАРЕДБА № 2 от 15.03.2002 г. за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси:

Чл. 8. Маршрутните разписания на линиите от общинските транспортни схеми се разработват от съответните общини, предоставят се на членовете на определена от кмета комисия не по-късно от 14 дни преди заседанието й и след обсъждането им от комисията се внасят за разглеждане и утвърждаване от общинския съвет...  и по-нататък чл. 4 - промени в общинските транспортни схеми се утвърждават от съответните общински съвети.

Такова предложение и решение на Общинския съвет обаче няма, още повече че преди няколко дни бяхме свидетели на последната редовна сесия за този мандат, а предложение за извънредна такава няма. Тук правим уточнението, че общината се възползва от това, че мярката е временна - до 31 декември, затова прави тези промени без решение на Общинския съвет.

Според директора на ОКТ Георги Стоилов става въпрос за линиите на автобусите, при които улиците са в ремонт, който обаче скоро ще приключи. В ход е процедура по актуализация на част от основните градски линии, която другият месец трябва да бъде готова и предоставена обществено обсъждане.

Сега на практика, когато градът се пръска по шевовете от хора - работещи, учащи и гости, вместо да има още по-редовни автобуси, то хората отново няма да могат да се възползват от качествена транспортна услуга. Това още повече отказва пловдивчани да използват градския транспорт.

Вместо да пуснат повече автобуси, за да намалят трафика и да компенсират неудобството на гражданите, за да стигат те навреме на работа и училище, то гражданите биват принуждавани да се качват на автомобили, с което да правят трафика още по-сериозен. Много голяма част от учениците, нашите деца, започват училище в 7:30, някои трябва да са на спирката в 6:30 по тъмно, за да стигнат навреме на училище, което е в другия край на града. За тях градските управници не мислят.

Няма друг областен град в страната, който да има толкова сериозни проблеми с градския транспорт, било то и частен. в Пловдив непрекъснато се въртим в омагьосания кръг - по-малко автобуси, по-малко пътници, по-малко приходи, повече субсидии, повече трафик, повече недоволство. Дори във Велико Търново, където транспортът е предоставен на частни превозвачи, автобусите са редовни, точни и се спазва разписанието.

Но да вземем град, идентичен на Пловдив - Варна. Там автобусите са по-точни от летище. Превозните средства са големи, удобни и с работещи климатици и не само това, но варненци са научени да разчитат на градския си транспорт и го използват до степен такава, че почти няма място вътре в автобусите. За работещата електронно-билетна система няма да коментираме - варненци бързат да регистрират картата си за пътуване, а контролът е за нередовни пътници е на ниво.

В Пловдив винаги ще има ремонти, винаги ще се асфалтират улици и булеварди, това е един постоянен процес и едно от основните задължения на управляващите. Това по никакъв начин не трябва да оправдава нецелесъобразните управленски решения, които са в ущърб на пловдивчани и отново за сметка на тяхното удобство, време и нерви.

Виж коментарите (2)

Още по темата (1114):
29.11.2024 Новата шефка на ОКТ: Имаме изключително подготвени специалисти
24.11.2024 Мнение: Пловдив е страхотен град, но градският транспорт не става
18.11.2024 Новият заместник-кмет на Пловдив с ключов първи ход
18.11.2024 Шефът на "Тикси": До края на годината електронно таксуване в
автобусите
18.11.2024 Кметът на Пловдив плати 3 билета за градския транспорт по 3 различни
начина
18.11.2024 Новите карти за градския транспорт в Пловдив ще бъдат персонални
Още новини от Новини от Пловдив:
Близо 190 000 лева за подобрения в най-големия район на Пловдив
Това място в Пловдив вече няма да е мръсно сметище
Верижна катастрофа до Пловдив, три коли се помляха
ВиК - Пловдив: Днес тук няма да има вода
След години забавяне в Пловдив дават зелена светлина за втори мно...
ОДМВР Пловдив с мерки за охрана на обществения ред днес


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).