ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдивчани отново станаха заложници на некомпетентни управленски решения с градския транспорт | ||||||
| ||||||
Така пловдивчани, които получиха глътка въздух, че ще успеят да стигнат навреме на работа, на училище или където и да е в града, отново останаха излъгани от градската управа. Като причина за въвеждане на по-разреден график администрацията изтъкна - продължителните ремонти и се позова за решение 130 на Общинския съвет, което беше взето през месец май. Тогава Plovdiv24.bg подробно разясни казуса с градския транспорт и как местната управа се опитва отново на гърба на пловдивчани да намали батака с градския транспорт на Пловдив и да угоди на интересите на частните превозвачи. Това решение обаче е със срок на действие до 14 септември, т.е. тогава кметската администрация се оправда с това, че през лятото градът е празен и няма много хора в града, повечето са на почивки, а децата са в лятна ваканция. Тогава въпреки общественото недоволство общинските съветници приеха решение, което не е в полза на пловдивчани. Днес Община Пловдив отново е в грубо нарушение на законодателството и наредбите, защото според текстовете на НАРЕДБА № 2 от 15.03.2002 г. за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси: Чл. 8. Маршрутните разписания на линиите от общинските транспортни схеми се разработват от съответните общини, предоставят се на членовете на определена от кмета комисия не по-късно от 14 дни преди заседанието й и след обсъждането им от комисията се внасят за разглеждане и утвърждаване от общинския съвет... и по-нататък чл. 4 - промени в общинските транспортни схеми се утвърждават от съответните общински съвети. Такова предложение и решение на Общинския съвет обаче няма, още повече че преди няколко дни бяхме свидетели на последната редовна сесия за този мандат, а предложение за извънредна такава няма. Тук правим уточнението, че общината се възползва от това, че мярката е временна - до 31 декември, затова прави тези промени без решение на Общинския съвет. Според директора на ОКТ Георги Стоилов става въпрос за линиите на автобусите, при които улиците са в ремонт, който обаче скоро ще приключи. В ход е процедура по актуализация на част от основните градски линии, която другият месец трябва да бъде готова и предоставена обществено обсъждане. Сега на практика, когато градът се пръска по шевовете от хора - работещи, учащи и гости, вместо да има още по-редовни автобуси, то хората отново няма да могат да се възползват от качествена транспортна услуга. Това още повече отказва пловдивчани да използват градския транспорт. Вместо да пуснат повече автобуси, за да намалят трафика и да компенсират неудобството на гражданите, за да стигат те навреме на работа и училище, то гражданите биват принуждавани да се качват на автомобили, с което да правят трафика още по-сериозен. Много голяма част от учениците, нашите деца, започват училище в 7:30, някои трябва да са на спирката в 6:30 по тъмно, за да стигнат навреме на училище, което е в другия край на града. За тях градските управници не мислят. Няма друг областен град в страната, който да има толкова сериозни проблеми с градския транспорт, било то и частен. в Пловдив непрекъснато се въртим в омагьосания кръг - по-малко автобуси, по-малко пътници, по-малко приходи, повече субсидии, повече трафик, повече недоволство. Дори във Велико Търново, където транспортът е предоставен на частни превозвачи, автобусите са редовни, точни и се спазва разписанието. Но да вземем град, идентичен на Пловдив - Варна. Там автобусите са по-точни от летище. Превозните средства са големи, удобни и с работещи климатици и не само това, но варненци са научени да разчитат на градския си транспорт и го използват до степен такава, че почти няма място вътре в автобусите. За работещата електронно-билетна система няма да коментираме - варненци бързат да регистрират картата си за пътуване, а контролът е за нередовни пътници е на ниво. В Пловдив винаги ще има ремонти, винаги ще се асфалтират улици и булеварди, това е един постоянен процес и едно от основните задължения на управляващите. Това по никакъв начин не трябва да оправдава нецелесъобразните управленски решения, които са в ущърб на пловдивчани и отново за сметка на тяхното удобство, време и нерви. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1098 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/183 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
на 26.09.2023 г.
+1
на 26.09.2023 г.
+5
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Забраните на Архангелова задушница
10:26 / 01.11.2024
Александър Сано: За първи път виждам подобно нещо
19:09 / 01.11.2024
Земетресение в България
16:37 / 01.11.2024
Дано няма изненадани шофьори днес в Пловдив
05:00 / 02.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (4245) | 60% | |
Не (2190) | 31% | |
Не мога да преценя (640) | 9% |