След 3 години обжалвания и битки на различни инстанции пловдивчани ще се возят на 65 нови автобуса. Те тръгват до дни по 8 градски линии.
"Подписваме договора с консорциум "Пътнически превози Пловдив", който спечели конкурса", потвърди зам.-кметът
Златин Велев.
В обединението участват "Автотранс 2000" на Димитър Чолаков, който в следващите 10 г. ще обслужва линиите 17,113 и 21, "Автобусни превози" на Петко Ангелов получава 9, 11, 25 и 26, а КЗТ "Златанови" запазват линия 36.
Последно Комисията за защита на конкуренция отхвърли жалбата на "Хеброс бус", която оспорваше конкурса. Кметът
Иван Тотев призова управителят й Веселин Дошков повече да не атакува резултатите от класацията.
В замяна "Хеброс бус" получи атрактивните маршрути 1 и 66 и общо линиите й станаха 14 от общо 29 в Пловдив. Според конкуренти Дошков държи над 50% от пробега, той пък твърди, че е 30 на сто.
По 8-те линии се пускат автобуси "Исузу" с екологичен клас Евро 5. Част от тях са с 55 места, има и със 70.
Пловдивските превозвачи вече се стягат за нова битка - кой да вземе 13 апетитни линии, чийто договор изтича догодина. В момента седем от тях се обслужват от "Хеброс бус", три от "Автотранс 2000" и три от "Меритранс".
Транспортни босове вече подгряват на пистата и набавят нови рейсове. Най-новият играч в този бранш - Петко Ангелов, достави от Мюнхен чисто нов МАН от най-високия екологичен клас Евро 6.
Такива рейсове Пловдив не е виждал досега. Те са нископодови, с 82 седящи места, оборудвани са с климатици, видеоекрани и рампи за инвалиди. Салонът им е широк и удобен за пътниците. Цената на един е 250 000 евро.
"Ако изпитанията се окажат успешни, ще докарам още 50. Ей това са автобуси, а не турски рейсове, с каквито разполагат всички превозвачи в града", казва Ангелов.
Той е категоричен, че за следващия конкурс за 13-те линии общината трябва да вдигне високо критериите за участие. Според него изискването трябва да е за автобуси с двигатели минимум Евро 5. Зам.-кметът Велев заяви, че тепърва ще подготвят условията.
Източник: в. "24 часа"