ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдивчани вече се оплаквали по-малко от EVN | ||||||
| ||||||
През първото полугодие са постъпили общо 47 жалби, което е с 10 бр. повече за цялата 2012-та. Пред втората половина на 2013-та сигналите са били само 18. Обяснението за намаляването е ескалацията на протестите срещу високите сметки за ток за първите три месеца на миналата година, докато второто шестмесечие е по-неактивен сезон за потреблението на този вид услуги и съответно оплакванията са значително по-малко, коментира Димитър Атанасов. През 2013 г. са регистрирани общо 421 жалби и сигнали, разпределени в 17 направления. Най-многобройни през годината са сигналите по направление "Топлофикация и енергоснабдяване" - 65 на брой. След тях се нареждат трудово-правните, в т.ч. проява на некомпетентност, мудност, незачитане достойнството и правата на гражданите - 58 броя. На трето място са сигналите от направление "Административно-техническо обслужване" - 48 броя. На четвърто място са жалбите и сигналите от "Социална политика" - 44 броя. Същата е цифрата и на приключените жалби и сигнали поради липса на правомощия, недостоверност или наличие на съдебни процедури. Най-малко са сигналите, свързани с чистотата (2 бр.), достъпа до информация (4 бр.), търговски обекти (7 бр.) и здравеопазване (8 бр.). Разликата в сравнение с 2012 г. е, че тогава най-много са трудово-правните, социалната политика, устройство на територията и чак тогава топлофикация и енергоснабдяване, а най-малобройни са били търговските обекти, достъпа до информация, ВиК, екологичните проблеми. Най-голям дял от приключените по определени причини жалби и сигнали се пада на тези, при които са налице съдебни процедури - 57 броя. След тях се нареждат тези, при които Общественият посредник няма правомощия да се намесва, а също и за недостоверност в изложените факти - по 25 броя. Важно значение в цялостната дейност на обществения посредник имат направените препоръки и предложения за подобряване работата на институциите въз основа на подадените и обработени сигнали, коментира Димитър Атанасов. През годината са направени 16 предложения с различни адресати, предимно към община Пловдив и Общински съвет - Пловдив, но също така и към районните администрации, МЗ, МОСВ, МТСП, ДКЕВР и др. По направления те се разпределят както следва: 2 на тема "здравеопазване"; 1 в "обществен ред и сигурност"; 1 по "екологични проблеми"; 2 в "транспорт и безопасност на движението"; 1 в "социална политика"; 6 в "административно-техническо обслужване" и 3 по "топлофикация и електроснабдяване". В три от случаите няма отговор от Община Пловдив, в 3 предложенията се отхвърлят, по 2 от предложенията продължава да се работи, а останалите са приети. Изключително полезна роля изигра сайтът на омбудсмана, открит в началото на годината. Информацията е винаги актуална, новините се обновяват непосредствено след събитията, рубриките се поддържат редовно. На базата на предложения годишен отчет по направления и изнесените данни може да се направи извода, че гражданите на Пловдив разчитат на институцията Обществен посредник за медиация и защита на техните интереси от неправомерни действия на общинската власт и на фирмите за обществено обслужване. |
Още по темата: | общо новини по темата: 271 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/46 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Очевидец: Момиче бе в безсъзнание, откараха я към Пловдив
11:52 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5885) | 58% | |
Не (3241) | 32% | |
Не мога да преценя (956) | 9% |