Пловдивчанин към общински служители: Ако аз върша своята работа с успеха, с който Вие вършите Вашата, щях да съм уволнен и умрял от глад

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
18:35 / 29.06.2024
8861
Читател на Plovdiv24.bg по необходимост, но не и по желание е решил да използва услугите на градския транспорт в Пловдив. Това, на което се е натъкнал в рамките на 40 дни, го е предизвикало да напише впоследствие жалба до Община Пловдив и общинското предприятиите "Организация и контрол на транспорта" и съответно до редакцията ни, за да сподели наблюденията си. Ето и подробностите на писмотоси, в което той задава изключите;но адекватни въпроси:

Здравейте,

Започвам това писмо с въпрос. Служителите и директорът Георги Стоилов кога последно сте ползвали градски транспорт в гр. Пловдив? На мен ми се налага да го ползвам в последните 40 дни, защото личният ми автомобил е на ремонт. Смея да твърдя, че е неадекватен за град с размерите на Пловдив!

Ще дам някои отправни точки:

1. 19:45 е един нормален час, след който доста хора се прибират от работа. Автобусите след този час се движат през 20!!, 30!!!, 40!!!! или дори 60!!!!! минути, а някои линии въобще не се движат. 

2. Навън температурите гонят и превишават 35 градуса, когато слезеш от рейса обаче разбираш, колко всъщност хладно е отвън.

3. Автопаркът на фирмите, които обслужват линиите. Това май е най-неадекватното нещо от всичко. Аз съм на 38 години, а ми се струва, че повечето автобуси са по-възрастни от мен. На кой не му се отваря предна врата, на кой не му се отваря задна врата, на кой му тече покрива, когато вали, на кой не му работят скоростите, ръмжат, бучат, клатушкат се като в увеселителен парк.... накратко - потресаващи са. 

Наскоро посетих Египет - страна от "третия свят". Ако им видите автобусите и ги сравните с нашите, то ние сме в "петдесет и третия свят".

4. Спирките. Тук мога да кажа, че имаме лъч светлина в тунела, въпреки че състоянието и тук е отчайващо. Да - има машинки за билети на повечето спирки, да - има табла, които показват кой автобус след колко време ще дойде. Познайте обаче - първите въобще не работят, а информацията, която показват вторите.......да кажем, че е по-добре и те да не работят.

5. Кондуктори. Къде въобще можеш да видиш кондуктори освен в Пловдив? В кой друг град и в коя нормална държава си купуваш билет от кондуктор или шофьор в автобуса? Бил съм в половин Европа. Навсякъде има безброй машини за билети и карти, които обаче използват само тези, които нямат смартфон, защото всичко е онлайн и всеки си купува превозните документи през телефона. Представяте ли си? Ние в Пловдив още сме на "Нетаксуваниииии?". Ако не беше тъжно, щеше да ми е смешно.

6. Понеже проблемът с моя автомобил се оказа по-сериозен от очакваното, реших да (опитам да) си купя карта за градския транспорт. Естествено отидох там, където издават карти - на ул. "Отец Паисий" 40. Да, точно така, във всеки нормален град в Европа и България можеш да си купиш карта и билет от машина на всяка спирка или дори от телефона, но в Пловдив имаме специални 2 - 3 "магазина за карти" в целия град!!! Та отивам аз на въпросното място, на което ме посрещна една любезна женичка и питам, дали мога да си купя месечна карта за транспорт. Е, оказа се, че не може. Там издавали само карти за ученици и пенсионери. Аз трябвало да отида до някое районно кметство!!! Вие подигравате ли ми се? Там, където продават карти за градски транспорт (и не правят нищо друго), аз не мога да си купя карта за градски транспорт!!!! Наистина - Вие подигравате ли ми се?

Накрая искам да Ви дам и няколко примера: Преди десетина дни, вървейки към спирка №167 (на бул. "Руски" в идеалния център на града), изпуснах рейс №116. Чаках следващия 58!!! минути. Шофьорът ми обясни, че карали през 30 минути, но предния се бил изгубил някъде?!?! Тук искам да вметна, че разстоянието от Пловдив до София се взима за подобно време, което ми отне да се прибера от центъра до дома ми в Кючук Париж.

Днес (преди няколко дни - бел. ред.) бях да видя родителите ми. Те живеят до Здравната каса. В 19:45 отидох на спирка №312 (на бул. "Васил Априлов" в централна част на града), за да изчакам рейс №17, с който да се прибера до Кючук Париж. След като бях прекарал 13 минути на спирката, на таблото се появи надпис, че автобус №17 ще дойде след 17 минути. Да ама не! Минаха 4 - 5 минути и тези 17 на таблото си стояха 17, а след още 2 - 3 минути станаха 19!!! Малко по-късно рейс №17 напълно изчезна от таблото.

Около 20:30 дойде рейс №222 и реших да се кача и да пътувам до временната спирка на ул. "Любен Каравелов", за да мога да се прикача на №24 или №116. Оказа се, че №222 има временен маршрут през бул. "Пещерско шосе", който не е упоменат на табелата му и при учудването ми шофьорът ме попита нещо от рода на: аз не съм ли знаел, че пътят по неговия маршрут бил в ремонт?!?! Както и да е. Тръгнах пеш към временната спирка на ул. "Любен Каравелов" и за мое нещастие по пътя ме подмина рейс №24. Тук направо ми се приплака, но продължих и стигнах заветната спирка, от която в 20:46 успях да хвана №116 (само да вметна, че №17 не е минавал през цялото време).

Уважаеми служители на ОП ОКТ, според Вас това нормално ли е? Все пак живеем във втория по големина град в България, който със своите над 500000 души е и средно голям европейски град, но градският транспорт е.........не намирам точните думи.

Само говорите за проблемите с трафика в Пловдив. Е, след 40 дни, в които ми се налага да се движа с градски транспорт, а не с личния ми автомобил, мога да Ви кажа, че, за да се справите с трафика, първо трябва да се справите с неадекватната услуга градски транспорт, която предлагате.

Моля, да ми отговорите на следните въпроси:

1. Според Вас добре ли функционира градският транспорт в град Пловдив?

2. Какво конкретно правите, за да го подобрите?

3. Кой е отговорен за определянето и спазването на разписанията на автобусите?

4. Каква е процедурата да се сдобия и да прочета договорите на Община Пловдив с фирмите, които изпълняват линиите?

На финала искам да ви кажа, че ако аз върша своята работа с успеха, с който Вие вършите Вашата, то много отдавна щях да съм уволнен и умрял от глад.

Мога да Ви дам прости решения за всички споменати по-горе проблеми, ако Вие нямате такива, но да знаете, че взимам скъпо за консултантска дейност.

И да Ви напомня, че Община Пловдив трябва да се грижи за своите граждани, които плащат едни от най-скъпите данъци в България!

Виж коментарите (0)

Още по темата (1038):
01.07.2024 Новата система за електронно таксуване в градския транспорт ще заработи пилотно по някои линии в Пловдив
30.06.2024 В Пловдив ще плъзне зараза заради билети за градския транспорт?
29.06.2024 Сигнал за агресивен шофьор от градския транспорт: Абсолютно нарочно ни остърга колата
27.06.2024 Край на своеволията на превозвачите в градския транспорт. Община Пловдив с крути мерки
23.06.2024 Пловдивчанка: Започва вече леко да ми писва
23.06.2024 Недоволство от градския транспорт в Пловдив: Освен на арменския поп няма на кого друг да се оплачем
Още новини от Новини от Пловдив:
Младите родители, които дишат райски газ пред бебето си, са от Пл...
Загасиха пожара на Младежкия хълм в Пловдив
Пак има пожар на Младежкия хълм
Бунтът на малките аптеки в Пловдив
Уникални кадри от дрон на Бетонния мост, гледката е като от апока...
69-годишна жена се яви на изпит в МУ-Пловдив


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).