Пловдивчанин с идея как да се оправи трафикът: Дори в София не чакат толкова по светофарите
"Уважаема редакция,
Надявам се чрез вашата медия да се даде отзвук на този толкова наболял проблем от години - лошото състояние на трафика и придвижването в Пловдив заради лошо регулираните светофарни уредби".
Така читател на Plovdiv24.bg започва сигнала си до нашата медия. И допълва:
"Не е тайна, че трафикът в Пловдив към момента е най-натовареният в България - дори и в София няма чак такова чакане в задръствания, както в Пловдив в час пик. Проблемът на Пловдив е двустранен: от една страна, тесните улици и многото превозни средства и от друга страна, лошото регулиране на светофарите.
Нека да се фокусираме върху втория проблем, а именно регулирането на трафика със светофарите, защото този проблем е по-лесният за решаване. Ако няма добре регулиран трафик, колкото и широки улици да се изградят, проблемът винаги ще си остане. Наблюдавам, че вече няма и помен от зелената вълна в Пловдив, която уж беше обявена в края на февруари.
Имаше я за около седмица и после беше премахната. Светофарите по всички натоварени кръстовища дават зелена светлина за около 30-45 секунди в дадена посока, даже понякога една минута. Това хубаво, но ако изпусне човек тази фаза, след това чакането на червения сигнал е около 2-3 минути, докато се извъртят всичките останали направления.
Освен че това е крайно неоптимално, определено това кара шофьорите "да заспиват", докато чакат на червено, а да не говорим изобщо за вредните газове на празен ход и повишения разход на гориво, докато се чака на червено.
Предложението ми е изключително просто и елементарно: препрограмиране на циклите на светофарните уредби и да се сменят много по-често, на всеки 15-20 секунди. По този начин няма да се чака повече от минута. Придвижването ще е по-бързо и няма риск някой пловдивчанин да заспи заради три минути чакане на червено. Освен това ще се подобри и екологията, както и ще се намали разходът на гориво.
Разбира се, в дългосрочен план трябва да се изградят и няколко кръстовища на две нива на възловите места като например на Сточна гара и на бул. "България" и "Васил Априлов". Тези две кръстовища определено са най-натоварените в час пик и светофарите изобщо няма да смогнат там даже и при препрограмиране.
Не мога да разбера защо Пловдив не вземе пример с регулирането на трафика от София - в последните години там движението значително се подобри, въпреки че броят на колите се увеличава постоянно и там. Защо трябва същите грешки да се допускат втори път в Пловдив, след като може да се поучим от тях наготово? Благодаря".