Пловдивчанин с идея как да се оправи трафикът: Дори в София не чакат толкова по светофарите

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (10)
18:45 / 23.04.2022
14858
"Уважаема редакция,

Надявам се чрез вашата медия да се даде отзвук на този толкова наболял проблем от години - лошото състояние на трафика и придвижването в Пловдив заради лошо регулираните светофарни уредби". 

Така читател на Plovdiv24.bg започва сигнала си до нашата медия. И допълва:

"Не е тайна, че трафикът в Пловдив към момента е най-натовареният в България - дори и в София няма чак такова чакане в задръствания, както в Пловдив в час пик. Проблемът на Пловдив е двустранен: от една страна, тесните улици и многото превозни средства и от друга страна, лошото регулиране на светофарите. 

Нека да се фокусираме върху втория проблем, а именно регулирането на трафика със светофарите, защото този проблем е по-лесният за решаване. Ако няма добре регулиран трафик, колкото и широки улици да се изградят, проблемът винаги ще си остане. Наблюдавам, че вече няма и помен от зелената вълна в Пловдив, която уж беше обявена в края на февруари.

Имаше я за около седмица и после беше премахната. Светофарите по всички натоварени кръстовища дават зелена светлина за около 30-45 секунди в дадена посока, даже понякога една минута. Това хубаво, но ако изпусне човек тази фаза, след това чакането на червения сигнал е около 2-3 минути, докато се извъртят всичките останали направления.

Освен че това е крайно неоптимално, определено това кара шофьорите "да заспиват", докато чакат на червено, а да не говорим изобщо за вредните газове на празен ход и повишения разход на гориво, докато се чака на червено. 

Предложението ми е изключително просто и елементарно: препрограмиране на циклите на светофарните уредби и да се сменят много по-често, на всеки 15-20 секунди. По този начин няма да се чака повече от минута. Придвижването ще е по-бързо и няма риск някой пловдивчанин да заспи заради три минути чакане на червено. Освен това ще се подобри и екологията, както и ще се намали разходът на гориво. 

Разбира се, в дългосрочен план трябва да се изградят и няколко кръстовища на две нива на възловите места като например на Сточна гара и на бул. "България" и "Васил Априлов". Тези две кръстовища определено са най-натоварените в час пик и светофарите изобщо няма да смогнат там даже и при препрограмиране. 

Не мога да разбера защо Пловдив не вземе пример с регулирането на трафика от София - в последните години там движението значително се подобри, въпреки че броят на колите се увеличава постоянно и там. Защо трябва същите грешки да се допускат втори път в Пловдив, след като може да се поучим от тях наготово? Благодаря".

Виж коментарите (10)

Още по темата (1112):
18.11.2024 Новият заместник-кмет на Пловдив с ключов първи ход
18.11.2024 Шефът на "Тикси": До края на годината електронно таксуване в
автобусите
18.11.2024 Кметът на Пловдив плати 3 билета за градския транспорт по 3 различни
начина
18.11.2024 Новите карти за градския транспорт в Пловдив ще бъдат персонални
18.11.2024 Ерол Садъков е новият заместник-кмет по транспорт в Пловдив
18.11.2024 Нова система за контрол в градския транспорт в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Район "Източен" с нова придобивка за хората със специални потребн...
Дрон без аналог в страната получи пловдивската пожарна
Ето я новата шефка на "Организация и контрол на транспорта" в Пло...
Позиция на "Старинен Пловдив" за плесенясалите мозайки в Голямата...
Първи подробности за разкритото в Пловдив голямо престъпление
Костадин Димитров: Искаме по-бързи темпове за развитие на транспо...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).