Пловдивчанин за Бетонния мост: Можеха да позакърпят разбитите стъпала на стълбищата и стърчащата арматура
"Чудесно е, че се пусна Бетонния мост, но общината можеше да се постарае малко за нормално преминаване на пешеходците. Може би нямаха средства за изграждането на асанасьов, което е на нещо належащо за такива съоръжения. Но пък можеха да позакърпят разбитите стъпала на двете стълбища и стърчащата арматура от долната страна на моста".
Такъв сигнал гражданин прати на Plovdiv24.bg относно някои спънки за пешеходците, които ще преминават по новия Бетонен мост в Пловдив. Козметичните проблеми, които читателят засяга, си бяха там и преди самата реконструкция.
Припомняме, че мостът бе открит точно както беше обещано - 6 месеца след старта на реконструкцията през юни и преди коледните празници, предава Plovdiv24.bg.
Временната хоризонтална маркировка е положена и са монтирани всички пътни знаци. Изпитанията за товароносимостта на моста са успешни. Пътната настилка е с дебелина над 20 сантиметра. Нови са осветлението, парапетите, мантинелите.
Мостът е с досегашния габарит, като са запазени двете платна по 4,50 метра в посока. От южната страна откъм бул. "Македония" е повдигнат с метър и 40 см, за да минават безпроблемно високоскоростните влакове.
Реконструкцията на Бетонния мост струва около 5 милиона лева. Средствата са от държавното предприятие НКЖИ, което реализира проект за модернизация за жп ареал Пловдив. Целият проект е на стойност 89 028 245,95 лева без ДДС, от които 67 892 868,55 лв. без ДДС са осигурени от Механизъм за свързване на Европа (МСЕ), а останалите пари са от съфинансиране от държавния бюджет. Окончателното завършване на дейностите е планирано за средата на 2025 г., когато трябва да бъде приключен пробивът под централната жп гара.