"Фирмата транспортира с камиони автомобилни двигатели до автозаводите в Бурса", уточни Ангелов и допълни, че само за един ден й се начисляват 50 000 евро неустойки.
Браншът търпи огромни загуби заради блокираната граница, обясниха превозвачи от Пловдив. По 200-300 евро дневно се трупат, защото камионите не се разтоварват, а се отчита престой. Пак толкова са загубите за превозвачите, чиито коли пътуват до Южна Италия. Те са принудени да прекарат товара си през Сърбия и Хърватия, а това оскъпява транспорта заради горивото. "На ден по 150-евро се начисляват и на колеги, чиито камиони са купени на лизинг.
Заради блокадата, те не могат навреме да погасяват вноските", каза още Петко Ангелов. Пловдивските превозвачи недоволстват, защото блокадата на Кулата продължава вече две седмици, а ТИР-овете преминават само в определени часове и се образуват огромни опашки.
Междувременно стана ясно, че Националната асоциация на българския бизнес подготвя пълна предупредителна блокадана ГКПП "Кулата". Решението е в отговор на продължаващото спиране на автомобили от гръцка страна и загубите, които понася българският бизнес от това. Вчера "Кулата" бе затворен за товарни амтомобили, а ГКПП "Капитан Петко войвода" - за всички превозни средства.
Източник: в. "Твоят ден"