Бивши и настоящи студенти от ТУ - София, филиал Пловдив: | виж още |
|
Състезанието в Долна Митрополия изглежда така: всеки самолет трябва да прелети квадрат със страна 200 метра, да пусне товар от 500 грама в определена цел, да прелети още веднъж същия маршрут и да кацне. Целта е да се покаже стабилността на самолета при полет по права линия, при резки завои на 90 градуса, с и без товар. Всеки един отбор е излъчвал по един член в съдийската комисия. Резултатът - пловдивчани са първи.
Допълнително точки за пловдивските авиоконструктори са донесли добрата им презентация, екипната им работа и отличния вид на техния летателен апарат.
Според доц. Димо Зафиров - ръководител на Център за проекти и програми в Техническия университет в Пловдив и самият той пилот - рисковете в това състезание започват още от старта. Имаше самолет, който просто не успя да излети, спомня си той. После идва операторското умение на водачите на летателните апарати, които трябва по най-добър начин да изявят качествата на своята машина. Много трудно е да се спусне товарът леко на точно определеното място /с парашут/ и най-сетне идва кацането, което също е рисково за машината. На състезанието в Долна Митрополия е имало летателни апарати, които са се разбили. Отборите после са направили своя анализ дали това сее дължи на човешка грешка при управлението или на слаба конструкция.
Отборът е от студенти в четвърти курс на Техническия университет. Седем момчета и едно момиче, които учат в специалността "Авиационна техника и технологии". Те са подготвяли своя самолет през лятната ваканция. Слез завършване на образованието пловдивските авиинженери най-често започват работа в "Луфтханза техник" - летище София, където се занимават с основния ремонт на самолетите Боинг 737 и Ербъс 320.