При електронното връчване на документи публичните изпълнители изпращат електронно подписано съобщение, съдържащо прикачен документ, който от своя страна също е подписан с електронен подпис. В имейла от данъчните е описано, че получателят трябва да върне потвърждение, че го е получил, като за улеснение на клиентите е приложен и текста на отговора.
Първите опити на пловдивските данъчни показват, че гражданите изпитват известни затруднения с отварянето на електронно подписаните документи. По тази причина все още се налага публичните изпълнители да дават напътствия по телефона как да се отвори имейла и какъв отговор да се върне чрез електронна поща. Данъчните са установили също, че някои длъжници нарочно не връщат потвърждение, че са получили е-поканата, с надеждата, че така ще отложат плащането към държавата. От агенцията апелират към своите клиенти да не чакат нова покана, а да изпълняват задълженията си навреме, защото публичните изпълнители разполагат с достатъчно инструменти за принудително събиране.
Електронната кореспонденция с клиентите на НАП стана възможна след като през миналата година влезе в сила изискване всички регистрирани по ЗДДС дружества да декларират имейл пред агенцията.