© Plovdiv24.bg | | Войната за изстънелия джоб на пловдивчанина ще е жестока | С откриването на първия, че дори и на втория пловдивски мол, неоправдана еуфория грабна за момент пловдивчани. Някак в страни остана началото на един задочен, но доста жесток сблъсък. Сблъсъка между Главната и мол-овете. Освен битка между места за търговия, това бе и сблъсък на две култури. След едногодишно лутане в двете посоки, с променлив успех, тези дни сухата статистика посочи кой е победителя в момента и това е старата, но обичан от пловдивчани, Главна на града ни.Оказа се, че свободните търговски площи по централната ни улица са 14%, като тази цифра се дължи в доста голяма степен на затворения търговски център Екселсиор. Въпреки това, 14% свободни площи нареждат Главната ни на челни места по стабилна заетост на площите, не само в града ни, но и в страната. Търговците се доверяват на Главната, въпреки, че квадратен метър там се отдава за 42 евро, докато в мол-овете цената е едва 23 евро.
По всичко личи, че двата мол-а за сега губят категорично битката с Главната. Причината не е защото нямат потенциал, а защото не проведоха битката както трябва.
Първият мол не можа да се възползва от еуфорията, когато след отварянето си бе нещо ново за града и очаквано пловдивчани го напълниха. Грешката бе, че с лош маркетинг от тази първоначална вълна не можа да "остане" достатъчно добър процент от лоялни клиенти, който да превърне мол-а в успешно бизнес начинание. Очаквано мол-а е все по-празен, както от към посетители, така и от към наематели. Силно за сега се представят киното и хранителните обекти на последния етаж, но не е ясно дали ще стигнат, за да теглят колесницата на целия търговски център.
Вторият мол, притиснат от сроковете, отвори преди да е довършен. Вълна от нископлатежни клиенти се изля в търговския център с отварянето му, заради френската нискотарифна верига за хранителни стоки Карфур. Тази вълна отмина, било то заради края на ниските цени на промоция или отблъсната от праха на перманентната строителна площадка и не малкото роми в близост, а и в самия търговски център. Освен това вторият мол все още седи в голямата си степен празен от към наематели, които се очаква да пристигнат в началото на есента.
Все още интересното в задочната битка между мол-овете и Главната предстои, но към момента цифрите показват, че предимството на централната улица е значително и мол-овете ще трябва да положат доста правилни усили, за да нарушат статуквото в своя полза. |