Пловдивските ученици били доволни от онлайн обучението

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
11:17 / 11.05.2020
3630
Преобладаващата част от пловдивските учители и ученици подкрепят дистанционното обучение, въведено заради епидемията от COVID-19, и са доволни от начина, по който се провежда. По-големи затруднения изпитват децата от началните класове, затова по-често търсят помощта на родителите си.  Родителите също дават положителна оценка на онлайн обучението, защото така имат по-голям контрол върху заниманията на децата си. Това показва проучване на Община Пловдив, проведено във всички общински училища.

"Извънредното положение даде огромен шанс на българското училище да се дигитализира бързо и да смени начина на преподаване, като го направи по-ефективен и интересен за децата“, коментира ресорният зам.-кмет Стефан Стоянов.

Според него по време на дистанционното обучение българските учители натрупаха огромен опит, от който трябва да се възползваме. "През последните два месеца сме свидетели на революция в образованието, което е повод да окуражим преподавателите да продължат да правят иновации и във физическата среда в училищата“, смята още Стоянов.

Дистанционното обучение се провежда по различни начини, като симулирането на реален урок в реално време, чрез видеовръзка е по-малко използваният начин, който се прилага от 1813 учители, сочи проучването. По-големият брой учители (2298) предпочитат да възлагат задачи преди провеждането на часа и резултатите да се обсъдят по-късно или по време на часа. Като цяло учителите се възползват и от двата варианта на провеждане на дистанционно обучение.  

Пловдив е сред пионерите в дигиталното обучение като всички общински училища в града осъществяват дистанционно обучение, като 50 училища (96%) използват Google G-Suite for Education, 2 - Microsoft Office 365, а  6 училища използват и двете платформи. Наред с горепосочените платформи в 12 училища се използват и Shkolo.bg, АдминПлюс, ZOOM, Skype, Viber.

Анализът показва, че учителите успяват да ангажират повече учениците си и да ги заинтригуват. Мотивираните ученици работят още по-усърдно, а останалите започват да развиват умения за самостоятелна работа. Повечето от децата споделят, че отделят повече време от преди за подготовка на материалите и уроците, което е по-уморително и натоварващо. Технологиите позволяват и по-ясни правила и ангажименти на учениците и лесен контрол от страна на учителите при домашната работа, груповите задачи и правенето на тестове, например.

Учениците твърдят, че са доволни от онлайн обучението и в по-голямата си част работят много концентрирано и с интерес. В начален етап това се случва с подкрепата на родителите, в прогимназиален етап учениците са по-продуктивни, отколкото в реалното училище и по-малко се разсейват. Благодарение на натрупания опит през последните 4 години системата се адаптира изключително бързо към обучението в електронна среда. Повечето ученици подходиха ентусиазирано към новия начин на учене, но споделят, че им липсва  личния контакт с учителя и със съучениците. В същото време  заявяват, че положителният момент е, че могат сами да разпределят времето си и да обогатят дигиталните си компетентности.

Ето и цялото проучване:

На територията на град Пловдив има 52 общински училища. От тях 4 са начални,  22 – основни училища, 1 Обединено училище, 18 СУ (средни училища), 5 профилирани гимназии (3 езикови, математическа и хуманитарна) и 2 професионални гимназии. Общият брой на учениците в общинските училища е 33 303, в това число и подготвителните групи в училищата. Броят на паралелките и групите е 1417. Подготвителните групи са 33 с 660 деца. Броят само на паралелките с ученици от I до VII клас е 1384. При допитване сред училищата за броя на паралелките и групите, с които се осъществява дистанционно обучение, те посочват общия брой от 1400 групи и паралелки, като в това число са включени и част от подготвителните групи, в които  учителите оказват подкрепа.

Създадени са 8907 виртуални класни стаи към края на Април, като от тях 7789 са активните виртуални класни стаи в Google G-Suite for Education, а 976 са в Microsoft Office 365. Три от училищата, които използват и двете платформи, приоритетно залагат на Microsoft Office 365, а другите три отдават предпочитанията си на Google G-Suite for Education. 25 училища имат над 100 виртуални класни стаи, като най-голям е броят в ХГ "Св. Св. Кирил и Методий“ – 900.

От 2800 броя педагози 2532 имат активен акаунт в Google G-Suite for Education, а 990  - в Microsoft Office 365. Някои са регистрирани и в други платформи или използват ресурси от различни източници - Shkolo.bg, АдминПлюс, ZOOM, Skype, Viber, Khan academy, Envision play,  Liveworsheets, daskal, Geogebra, Уча се и др.

Само 31 учители от общо 14 училища не осъществяват дистанционно обучение. Дистанционното обучение се провежда по различни начини, като симулирането на реален урок в реално време чрез видео връзка е по-малко използваният начин. Той се прилага от 1813 учители. По-големият брой учители (2298) предпочитат да възлагат задачи преди провеждането на часа и резултатите да се обсъдят по-късно или по време на часа. Като цяло учителите се възползват и от двата варианта на провеждане на дистанционно обучение. 

По-голямата част от учителите (2606) преподават нов материал, като за целта използват служебни и лични персонални устройства. 1362 персонални устройства са осигурени от училищата, като в 9 от училищата на всички учители са предоставени служебни устройства. Само едно училище не е осигурило на нито един учител служебен лаптоп или таблет (СУ "Симон Боливар“). 1456 учители ползват личните си устройства, защото не разполагат със служебни и само 4 учители не разполагат нито със служебно, нито с лично устройство.

24 617 ученици имат активен акаунт в  Google G-Suite for Education, 10 948 в Microsoft Office 365, а 4913 разполагат с активни акаунти в други платформи. Обичайно в училищата, които ползват и двете платформи, учениците имат активни акаунти и в двете платформи.

Почти всички ученици (30 644), разполагат с лични устройства, които да използват за осъществяване на дистанционно обучение, а учениците, които не разполагат с такива устройства (2305), са от училищата, в които има концентрация на ученици от етническите малцинства или са в началния курс.

Виж коментарите (0)

Още по темата (17085):
15.11.2024 Д-р Бацелова: Новият подвариант на COVID-19 e по-заразен, но няма повод за паника
14.11.2024 Лекар обясни защо мъжете карат по-тежко настинките и грипа
13.11.2024 Новият вариант на коронавируса ХЕС вече е в България, много е заразен
11.11.2024 Недостиг на назална грипна ваксина за децата в аптеките
10.11.2024 Здравният министър: Имайте търпение
06.11.2024 Как са разпознаем "ходещата" пневмония?
Още новини от Новини от Пловдив:
ПП-ДБ: Възмутени сме, заповедта на кмета на Пловдив е скандална!
Няма места в хотелите в Пловдив за този уикенд
Район "Източен" с нова придобивка за хората със специални потребн...
Дрон без аналог в страната получи пловдивската пожарна
Ето я новата шефка на "Организация и контрол на транспорта" в Пло...
Позиция на "Старинен Пловдив" за плесенясалите мозайки в Голямата...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).