© Plovdiv24.bg | | Новите продукти и услуги, представени на ЕСЕН 2008, са основната причина, довела десетки хиляди посетители в панаирния комплекс в Пловдив. Това сочат предварителните данни от социологическо проучване на „Алфа Рисърч". 64.3% от анкетираните твърдят, че новостите са повлияли на решението им да посетят 64-ия Международен технически панаир, а най-висока оценка получава оформлението на изложбените площи. 211 иновативни изделия бяха показани на деловия форум за инвестционни стоки и технологии, който се проведе с участието на 3202 фирми от 45 държави. Средно по 20 000 гости на ден посрещаше панаирният комплекс през периода 29.09.-01.10., а окончателните данни, които ще бъдат готови до дни, вероятно ще покажат повишение през втората част на форума.
Над 60% от разгледалите изложението са специалисти, като повече от половината заемат високи постове във фирмите - собственици или представители на висшия мениджмънт. 93% от посетителите специалисти са постоянни гости на Международния технически панаир.
Вторият фактор, провокирал техния интерес, е присъствието на най-значимите компании от всеки бранш в 9-те международни изложби, които се организират в рамките на Есенния панаир. Участието на конкурентни фирми и броят на изложителите също са мотивирали голяма част от мениджърите и експертите да дойдат в Пловдив, близо 60% от тях остават тук повече от 2 дни.
96% от всички посетители са доволни от визитата си на панаира, а над 75% смятат, че е по-добър от миналогодишния. Според социологическото проучване много добра оценка за оформлението на изложбените площи са дали 60.2% от анкетираните, високо е и одобрението за организацията на изложението - информационно обслужване, хигиена, пропускателен режим, паркинги, реклама. 15 млн. лв. инвестира през тази година Международен панаир Пловдив за модернизиране на базата и инфраструктурата, за предоставяне на нови улеснения и услуги за изложители и посетители.
97% от участниците в допитването заявяват, че ще дойдат и на ЕСЕН 2009, защото са постигнали до голяма степен целите, които са си поставили за тазгодишното изложение. Проучване на оферти и ориентация в новите тенденции в бранша са намеренията, чиято реализация е над 85%, следват: сравняване с конкуренцията, създаване на бизнес контакти, сключване на договори. Близо 12% от всички посетителите са чужденци от 14 държави, като най-много са пристигналите от Германия, Англия, Гърция, Русия, Сърбия. |