© | | За 13-та поредна година козметичната компания AVON подема инициатива срещу най-коварната женска болест - рака на гърдата. През 2014 г. кампанията "От любов към живота" дари 6900 безплатни прегледа за жени в неравностойно положение в 7 български града - Варна, Шумен, Русе, Плевен, Бургас, Стара Загора и Пловдив. Разговаряме с Юлия Златанова, специалист PR и реклама в AVON за България, Албания и Македония, за да ни разкаже повече за инициативата.- Защо избрахте да подкрепите именно тази кауза?
- AVON подкрепя борбата срещу рака на гърдата в цял свят. Открит навреме, ракът на гърдата е 100% лечим. Въпреки това броят на заболелите от рак на гърдата българки надхвърля 48 000, а годишно регистърът бива допълнен с близо 4000 нови случая. Навременното посещение при лекаря обаче може да спаси живот. Затова като Компанията за жени ние искаме да научим всяка жена в България да посещава редовно специалист и всеки месец да си прави самопреглед.
- Каква е крайната цел, която искате да постигнете с кампанията "От любов към живота"?
- Мисията ни е да осигурим широка информираност по темата, достъпна профилактика и диагностика на рака на гърдата. Насочихме усилията си в тази посока, за да променим статистиката и в идеалния случай всички диагностицирани да бъдат в 1-ви и 2-ри стадий. В начален стадий ракът на гърдата е лечим, затова искаме максимално да ограничим фаталния край.
- Има ли кампанията нужният ефект върху хората, подкрепят ли я достатъчно?
- Кампанията на AVON е най-мащабната и популярна инициатива у нас срещу рак на гърдата. За 13 години "От любов към живота" е подкрепена от над 700 000 души, които са закупили благотворителен продукт от розовата серия. Тези хора са движещата сила на "От любов към живота" - благодарение на тях и средствата, които събираме чрез продажба на продукти, успяваме да закупим апаратура и да осигурим безплатни прегледи.
- Какво сте постигнали до момента?
- До момента сме дарили 1 400 000 лв., с които са осъществени над 30 000 безплатни профилактични и диагностични прегледи на жени в цялата страна, закупена е апаратура за превенция на рака на гърдата, сред която мобилен мамограф и ехографска апаратура за 7 болници в страната. Тази година продължаваме кампанията с дарението на 6900 безплатни прегледа за жени в неравностойно положение. В това число многодетни майки, дългосрочно безработни жени, регистрирани в бюрото по труда, жени от малцинствени етнически групи и жени с увреждания.
- Имате много звезди, които подкрепят инициативата. Как успявате да ги убедите да се включат?
- Всички посланици на кампанията подкрепят каузата именно от любов към живота - защото наистина вярват в каузата. В началото на октомври представихме и новото парче на кампанията - "От любов към живота", в което пеят 10 от най-популярните и обичани в момента певци: Мария Илиева, Орлин Павлов, Поли Генова, Сантра, Криста, Рейчъл Роу, Рут Колева, Били Хлапето, Jahmmi Youth, Liter Jack. Те пеят с нов глас от любов към живота, за да достигнем с посланието за превенция и до младото поколение. Освен тях през годините са ни подкрепяли и Графа, Ники Кънчев, Драго Симеонов, Гала, Наталия Симеонова, Ива Дойчинова, Ива Екимова, Любо Киров, Елена Петрова и още много звезди на България. За нас е гордост, че хора с такъв огромен авторитет застават до нас и говорят за превенция на рака на гърдата. Това ни дава надежда, че сме открили правилната формула и вървим в правилната посока.
- Какво предстои?
- През 2015 г. подготвяме голямо събитие, с което се надяваме да активираме голяма част от обществото и още веднъж да привлечем вниманието на всички към проблема. Усилията ни са целогодишни, неспирни, защото това е инициатива, която се нуждае от непрекъснато развитие. Тя не би била възможна без подкрепата на хората, моята, твоята, тъй като даренията, които правим, са правопропорционални на средствата от продажба на розови продукти - 100 % от стойността им се заделя във фонд, с който подпомагаме превенцията на рака на гърдата. Затова бих искала да призова всички да закупят продукт от розовата ни серия, защото да помагаш е окриляващо! |