Според КТ "Подкрепа" не човешка грешка, а лошото състояние на инфраструктурата е причина за тежкия инцидент край гара Калояновец, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Това заяви Атанас Кръстев, шеф на структурата на синдиката в Пловдив.
"В момента са назначени проверки по случая. След резултатите от тях ще настояваме да се обследва цялата железопътна инфраструктура. Ще има дела срещу НКЖИ - както от граждани, така и от институции, които дела ние ще подкрепим.
Не човешкият фактор е причина за трагедията, а лошата инфраструктура и цялостното състояние на БДЖ. Участъкът в този район наистина е нов, но има старо устройство, т.нар. стрелки, което подкрепя теорията за недобро състояние на пътя", коментира Кръстев.
Пътническият влак дерайлира по маршрута София-Варна при гара Калояновец на 12 юли. При инцидента загина единият от двамата машинисти, а десетки пострадаха.
Шефът на КТ "Подкрепа" подчерта, че организацията ще помогне и на вдовицата на загиналия машинист Венко Тодоров да съди НКЖИ.
Кръстев коментира още, че има и още несъответствия, а именно устройствата, които предупреждават за скоростта на линиите, са направени от една фирма, а тези, които приемат сигнала - от друга. Това води до нарушена комуникация между двете устройства, което крие риск.
Атанас Кръстев припомни, че вдовицата на починалия машинист ще получи около 80 хил. лв. от застрахователите. Освен това своеобразна дарителска кампания в полза на жената правят и машинистите в Пловдив, които се отказват от социални добавки към заплатите си в размер на 250 лв. на човек. Общата сума ще бъде преведа на съпругата на Венко Тодоров.
От КТ "Подкрепа" коментираха и лошите условия, в които работят машинистите и които също могат да се приемат за предпоставка за инциденти и влошаване на здравословните условия на труд в железниците. Сред тези лоши условия са масовата заболялост от дискова херния, липсата на хладилници за съхранение на храната и други.