ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Подписаха меморандума за новия S-bahn
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:47 / 11.09.2013Коментари (2)4199
©
7 общини - Пловдив, "Марица" и "Родопи", Асеновград, Куклен, Първомай и Стамболийски - подписаха меморандум за съвместна работа по проекта "Железопътен ринг Пловдив". Новият S-bahn ще използва съществуващата жп мрежа в региона и с някои допълнителни инвестиции ще свърже като пръстен сателитните на града селища. Така работниците от индустриалните зони, ще могат бързо и безпрепятствено да се придвижват до работното си място.

Проектът се реализира като инициатива на местната администрация, Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и големия бизнес в индустриалните зони. За целта е сформирана работна група от специалисти, обединени в неправителствената организация "Инвестиционна инициатива". Те обмислят проект, с който ще се търси финансиране по ОП "Транспорт" в следващия програмен период 2014-2020 г. Това е стратегически проект за региона и той не може да се реализира без участието на държавата, твърди неговият координатор Стефан Цанков, зам.-кмет в община "Марица". 

Затова инициаторите са изпратили писмо до министъра на транспорта Данаил Папазов. В него се настоява общините, подписали меморандума, да започнат предпроектни проучвания и проектиране. Бенефициент на разработката се явява Националната компания "Железопътна инфраструктура", а проектирането ще стане чрез обществена поръчка.

"Кризата няма да продължи безкрай. Само след 5 години, когато бизнесът върне предишните си обороти, ще се изправим отново пред един нерешен казус - как да се придвижват работниците към концентрираните индустриални зони. При положение, че очакванията са за скок на работните места с около 10 000", каза Цанков и допълни, че в тази ситуация е неудобно фирмите сами да организират автобуси за кадрите си. 

Този проблем може да провокира и други последствия върху бизнеса от региона, примерно изкуственото повишаване на заплатите. Това вероятно ще отблъсква чуждите инвеститори и ще блокира намеренията им за бизнес тук. 

"Държавата може да субсидира такъв жп транспорт. С него ще съживим и малките села в радиус от 40-50 км около Пловдив", коментира Цанков. Той обясни, че местното сдружение не може да стартира толкова мащабен проект без чужда помощ.

"Проблемът не е във финансирнето. Субсидии могат да дойдат от ОП "Транспорт", както за проектирането и предпроектните проучвания, така и за цялостното изграждане. Въпросът е Министерство на траспорта и по-конкретно НКЖИ да проявят инициативност. Те ще получат подкрепата на всички общини, подписали меморандума", категоричен е Цанков. 

Идеята на иницаторите е анализът на инфраструктурата, предпроектните проучвания и проектирането да приключат до края на 2014 г. На този етап община Пловдив също е заявила позицията си да участва в процеса.

Източник: в. "Марица"



Още по темата: общо новини по темата: 42
25.04.2024 »
22.04.2024 »
21.04.2024 »
25.10.2023 »
25.07.2023 »
19.04.2023 »
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ако една страна иска да се развива, непременно трябва да развива всички видове транспорт, включително и регионалния железопътен. Придвижването от центъра на големия град (в случая Пловдив) и сателитните му селища не трябва да отнема повече от 30 минути. По този начин ще стане възможно индустриалните предприятия да бъдат изнесени извън града, като същевременно много хора от метрополията ще могат да работят там. В същото време хората от малките селища ще се придвижват бързо и безпрепятствено към Пловдив. Вижте как е направено в Европа! В Берлин, например, има 4 вида железница: S-bahn, U-bahn, Regio bahn и обикновената железница, която обслужва далечните дестинации. Първите три са различни видове градска железница, които даже на места припокриват трасетата си. Друго характерно на тази система е това, че всички видове влакове преминават (със спиране, естествено) през централната гара в Берлин. При положение, че предстои реновиране на пловдивската централна гара би било напълно възможно целият този пътникопоток да се обработва без проблем, като в същото време се осигурява на пътниците връзка между направленията и различните видове транспорт, както и достъп почти в центъра на града. Знам, че звучи футуристично, но може да се направи. Е, стига да искат, де!
Aнонимен
на 11.09.2013 г.
+1
 
 
охо, това да не забравяме, че преди бяха казали, че към индустриална зона щели да пътуват 300 хил. човека ... разсипничество
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
Грипна епидемия обхвана страната
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5868) 58%
Не (3230) 32%
Не мога да преценя (954) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: