Част от модела е и автоматичното таксуване, което премахва кондукторите и слага край на возенето гратис. Кондукторите отпадат, остават само контрольорите.
Неугледните спирки ще бъдат заменени с модерни модули. В тях ще бъдат поставени машини за билети и информационни табла, показващи след колко минути ще пристигне автобус по дадена линия. В превозните средства също ще има информационни табла, на които пътниците ще виждат до коя спирка са стигнали и коя е следващата. Същата информация ще дава и автоматичната система за съобщения. Бордови компютър ще ориентира шофьора дали спазва разписанието, къде има задръствания. Предвиден е и преброител на пътници, за да се следи натовареността на всяка линия. Билетите ще се валидират с автомат.
Под непрекъснат контрол ще бъдат и светофарите, за да се съкрати времето за придвижване на автобусите през задръстванията.
В Централния управленски пункт ще се наблюдава цялата мрежа, ще се контролират системите за билети, за управление на трафика, разписанията. По този начин във всеки момент ще може да се регулира движението по линиите.
Под денонощен надзор ще бъдат 162 километра улици, по които се движат автобусите и тролейбусите от линиите, включени в електронната система. GPS-навигацията ще показва къде се намират превозните средства във всеки един момент с точност до 10 метра. Така хем ще се следи дали спазват графика, хем ще се подава информация на спирките за пристигането им там.
За шофьорите също са предвидени улеснения. Чрез бордовия компютър те ще могат да изпращат до центъра кодирани съобщения за аварии, инциденти, задръствания, молба за бърза помощ.
Още по темата (108): | |