Подробна информация за най-новия конкурс на Пловдив
Община Пловдив обявява конкурс за избор на куратор и концепция за организиране на изложба в галерия "Капана“ с фокус "представяне на творчеството на пловдивски художници, оставили ярка следа в българското изобразително изкуство и в духовния живот на пловдив“
I. Време и място за реализация на кураторската изложба:
За реализация на кураторската изложба Община Пловдив ще осигури експозиционните зали в Галерия "Капана“, ул. "Райко Даскалов“ №29, за периода 5 ноември 2025 г. – 15 януари 2026 г.
Схема на изложбеното пространство на Галерия "Капана“
II. Условия за участие:
В конкурса могат да участват български юридически лица, вписани в Търговски регистър или Регистър на юридическите лица с нестопанска цел, юридически лица, създадени със закон или с акт на държавен или общински орган и български пълнолетни физически лица, упражняващи свободна професия;
Концепциите и всички придружаващи документи се подават в срок до 31 март 2025 г. по един от следните начини:
На хартиен вариант - в деловодството на Община Пловдив, пл. "Ст. Стамболов“ № 1 с адресат: отдел "Култура, археология и културно наследство“ (всеки делничен ден от 8:30 до 17:15 ч.) или
В електронен вариант - подписани с Квалифициран електронен подпис (КЕП) или подписани, подпечатани и сканирани в PDF формат, на електронна поща culture@plovdiv.bg.
III. Документи за участие в конкурса:
Попълнено заявление по образец;
Творческа биография и портфолио на кандидата/кандидатите с визуален материал и линкове към реализирани проекти;
Предварителна кураторска концепция в свободен текст до 5 стандартни страници, която трябва да включва: тема и обединяваща идея на изложбата, кратка теоретична обосновка на избраната тема, предварителна селекция на артисти, предварително разпределение в изложбените пространства на Галерия "Капана“, комуникационна стратегия;
Попълнен предварителен бюджет и график на дейности по образец;
Съпътстващ визуален материал – портфолиа на избраните артисти, скици, макети с разпределение в пространствата и др. по преценка на кандидатите;
Препоръчителни писма и писма за партньорство (по желание).
Допълнителни изисквания към документите при подаване по електронен път: названията на файловете трябва да са коректно изписани; портфолиата, визуалните материали и творческите биографии да се обединят в zip файлове или в линкове; заявлението за участие и проектобюджетът се изпращат или подписани с електронен подпис от кандидата, или подписани и подпечатани на хартия и сканирани, като оригиналите на хартия се прилагат след селекцията и стават неизменна част от договора.
Необходимите документи за участие могат да бъдат изтеглени от сайта на Община Пловдив, раздел "Култура“ – https://culture.plovdiv.bg/
IV. Средства за организация на изложбите:
Финансовите параметри на средствата за организацията на кураторската изложба са в размер до 40 000 лв. (Четиридесет хиляди лева) с включен ДДС, съгласно Решение № 466, взето с Протокол № 20 от 05.12.2024 г. на Общински съвет - Пловдив, с което е приет Календара на културните събития на Община Пловдив.
Община Пловдив обезпечава средствата, необходими за покриване на следните разходи:
Административни разходи по проекта – командировъчни на екипа, счетоводни и юридически услуги.
Преки разходи по дейности.
2.1. Творчески хонорари на куратор/кураторски екип и участници.
2.2. Продукционни разходи за създаване на нови произведения.
2.3. Технически разходи за инсталиране и деинсталиране на произведенията и транспорт.
2.4. Хонорари на технически лица.
2.5. Наем на техника и организационни разходи по откриване на изложбата.
2.6. Разходи за пътни и хотелско настаняване на участниците.
2.7. Визуална идентичност и рекламни материали.
Поощрява се привличането на допълнителни партньорства и спонсорства на събитието. Отразяването на допълнително финансиране в предварителния бюджет при кандидатстване става с писма за потвърждение от партньорите.
V. Начин на провеждане на конкурса:
Постъпилите предложения се оценяват от експертна комисия, назначена със заповед на Кмета на Община Пловдив. Комисията се назначава след изтичане на срока за приемане на документи с цел избягване конфликт на интереси. Преди оценяването комисията приема методика, по която ще работи и определя тежестта на отделните критерии. При оценяване се ръководи от следните критерии:
1. Професионален опит на кандидата/кандидатите.
2. Яснота и оригиналност на кураторската теза и успешно интегриране в предложеното изложбено пространство.
3. Селекция на предложените артисти.
4. Реалистичност на предложения предварителен бюджет.
5. Възможност за достигане до разнообразни публики.
6. Потенциални връзки и препратки към историята на пловдивската школа през годините.
7. Значимост на художествения факт, получен в резултат на реализирането на кураторската концепция.
Окончателно решение се взeма на базата на дискусия. Протоколът от работата на комисията се утвърждава от Кмета на Община Пловдив и в тридневен срок се обявяват резултатите от конкурса. Взаимоотношенията между Община Пловдив и класирания на първо място куратор/кураторски екип се уреждат чрез сключване на договори.
Всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на интернет страницата на Община Пловдив - https://culture.plovdiv.bg/