
ЗАРЕЖДАНЕ...
Подробна информация за най-новия конкурс на Пловдив | ||||||
| ||||||
I. Време и място за реализация на кураторската изложба: За реализация на кураторската изложба Община Пловдив ще осигури експозиционните зали в Галерия "Капана“, ул. "Райко Даскалов“ №29, за периода 5 ноември 2025 г. – 15 януари 2026 г. Схема на изложбеното пространство на Галерия "Капана“ II. Условия за участие: В конкурса могат да участват български юридически лица, вписани в Търговски регистър или Регистър на юридическите лица с нестопанска цел, юридически лица, създадени със закон или с акт на държавен или общински орган и български пълнолетни физически лица, упражняващи свободна професия; Концепциите и всички придружаващи документи се подават в срок до 31 март 2025 г. по един от следните начини: На хартиен вариант - в деловодството на Община Пловдив, пл. "Ст. Стамболов“ № 1 с адресат: отдел "Култура, археология и културно наследство“ (всеки делничен ден от 8:30 до 17:15 ч.) или В електронен вариант - подписани с Квалифициран електронен подпис (КЕП) или подписани, подпечатани и сканирани в PDF формат, на електронна поща culture@plovdiv.bg. III. Документи за участие в конкурса: Попълнено заявление по образец; Творческа биография и портфолио на кандидата/кандидатите с визуален материал и линкове към реализирани проекти; Предварителна кураторска концепция в свободен текст до 5 стандартни страници, която трябва да включва: тема и обединяваща идея на изложбата, кратка теоретична обосновка на избраната тема, предварителна селекция на артисти, предварително разпределение в изложбените пространства на Галерия "Капана“, комуникационна стратегия; Попълнен предварителен бюджет и график на дейности по образец; Съпътстващ визуален материал – портфолиа на избраните артисти, скици, макети с разпределение в пространствата и др. по преценка на кандидатите; Препоръчителни писма и писма за партньорство (по желание). Допълнителни изисквания към документите при подаване по електронен път: названията на файловете трябва да са коректно изписани; портфолиата, визуалните материали и творческите биографии да се обединят в zip файлове или в линкове; заявлението за участие и проектобюджетът се изпращат или подписани с електронен подпис от кандидата, или подписани и подпечатани на хартия и сканирани, като оригиналите на хартия се прилагат след селекцията и стават неизменна част от договора. Необходимите документи за участие могат да бъдат изтеглени от сайта на Община Пловдив, раздел "Култура“ – https://culture.plovdiv.bg/ IV. Средства за организация на изложбите: Финансовите параметри на средствата за организацията на кураторската изложба са в размер до 40 000 лв. (Четиридесет хиляди лева) с включен ДДС, съгласно Решение № 466, взето с Протокол № 20 от 05.12.2024 г. на Общински съвет - Пловдив, с което е приет Календара на културните събития на Община Пловдив. Община Пловдив обезпечава средствата, необходими за покриване на следните разходи: Административни разходи по проекта – командировъчни на екипа, счетоводни и юридически услуги. Преки разходи по дейности. 2.1. Творчески хонорари на куратор/кураторски екип и участници. 2.2. Продукционни разходи за създаване на нови произведения. 2.3. Технически разходи за инсталиране и деинсталиране на произведенията и транспорт. 2.4. Хонорари на технически лица. 2.5. Наем на техника и организационни разходи по откриване на изложбата. 2.6. Разходи за пътни и хотелско настаняване на участниците. 2.7. Визуална идентичност и рекламни материали. Поощрява се привличането на допълнителни партньорства и спонсорства на събитието. Отразяването на допълнително финансиране в предварителния бюджет при кандидатстване става с писма за потвърждение от партньорите. V. Начин на провеждане на конкурса: Постъпилите предложения се оценяват от експертна комисия, назначена със заповед на Кмета на Община Пловдив. Комисията се назначава след изтичане на срока за приемане на документи с цел избягване конфликт на интереси. Преди оценяването комисията приема методика, по която ще работи и определя тежестта на отделните критерии. При оценяване се ръководи от следните критерии: 1. Професионален опит на кандидата/кандидатите. 2. Яснота и оригиналност на кураторската теза и успешно интегриране в предложеното изложбено пространство. 3. Селекция на предложените артисти. 4. Реалистичност на предложения предварителен бюджет. 5. Възможност за достигане до разнообразни публики. 6. Потенциални връзки и препратки към историята на пловдивската школа през годините. 7. Значимост на художествения факт, получен в резултат на реализирането на кураторската концепция. Окончателно решение се взeма на базата на дискусия. Протоколът от работата на комисията се утвърждава от Кмета на Община Пловдив и в тридневен срок се обявяват резултатите от конкурса. Взаимоотношенията между Община Пловдив и класирания на първо място куратор/кураторски екип се уреждат чрез сключване на договори. Всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на интернет страницата на Община Пловдив - https://culture.plovdiv.bg/ |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg