Паркирането около УМБАЛ "Св.Георги" от години е предмет на обществен дебат. Преди 2 години гражданите постигнаха победа и фирмата, която късаше билетчета, платени от пациентите и техните роднини, бе прогонена.
Сега обаче се яви нов проблем. В редакцията дойде гражданин и ни разказа следната история:
Майка му получила инфаркт, той веднага я качил на колата си, спрял пред спешния сектор и я качил за изследвания. След малко повече от два часа жената била настанена и човекът решил да си тръгне. Тук обаче го чакала изненада - касов фиш на стойност 45 лв. Видяхме фиша, той има начален и краен час и на него е изписано името на болницата. След това, което току-що е бил преживял, изненадата явно е била повече от неприятна.
Потърсихме позицията на болницата, ето какво получихме:
Достъпът на превозни средства до Хирургичния блок на УМБАЛ "Свети Георги" е безплатен и ще бъде безплатен. Човекът, подал сигнала, е спрял пред Спешния сектор, където престоят е безплатен през първите 30 минути. Целта на тази разпоредба не е да се печели от таксите за паркиране. Това е входът за линейките и местата на него са ограничени - под 10 бр. Болницата разполага с безплатен паркинг - той е от страната на входа за пациенти, по известен като входа за т. нар. поликлиника.
УМБАЛ "Свети Георги" е единствената болница в региона, която оказва спешна помощ 24 часа в денонощието без почивен ден. Което означава, че тук непрекъснато от града, областта и съседните области пристигат всички тежки травматични случаи от катастрофи и животозастрашаващи инциденти и аварии. Ако всеки, който влиза в болницата, оставя колата си пред Спешния сектор, реанимобилите няма да имат достъп до него, нито до регистратурата на Спешно приемно отделение, която е ситуирана там. Не става въпрос за дискриминация на случаите по критерий вид транпортиране - самите линейки след като оставят пациентите си също напускат сектора.
За улеснение на всички граждани във влошено здравословно състояние, без значение дали са транспортирани с линейка или собствен транспорт, на същия този Спешен портал дежурят денонощно охрана, санитари и медицински лица. Те посрещат пациентите, придружавани от свои близки, и помагат на тежкоболните или трудноподвижните да бъдат сложени в носилка или инвалиден стол на колела - последните се предоставят именно в този Спешен сектор. През това време роднините имат възможност да преместят колата на безплатния паркинг, който е на отсрещната страна на лечебното заведение. Служителите на самата бариера към Спешния сектор, когато предоставят талона за половинчасовия безплатен престой, също уведомяват пристигащите водачи на МПС за условията на паркиране пред сектора.
Фиксирането на 30-минутния престой е начин да се окаже помощ на всички пациенти. За това време не може да се премине през всички кабинети и изследвания, но то е напълно е достатъчно, за да бъде оставен или приет пациента в самото спешно отделение, колата да бъде преместена от придружителите на безплатния паркинг, след което те да придружат пациента по време на диагностиката и лечението му в болницата.
Ако хората се съобразят с престоя от 30 минути, това ще гарантира на всеки пациент сигурността навреме и във всеки час да стигне дежурните лекари от всички медицински специалности.
В обяснението има логика, но все пак си позволяваме да се усъмним, че 30 минути са достатъчни на паркиралия да превключи от шока, свързан със състоянието на майка му, и мисълта, че трябва да премести колата си. Освен това нашият зрител обясни, че не е бил предупреден на бариерата за последствията. След това му обяснили, но вече било късно. Мандалото т.е. касовият апарат вече бил включен.
Източник: ПОТВ