ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Показаха как би изглеждал градският транспорт в Пловдив, ако стане общински, а не частен | ||||||
| ||||||
12-метровият автобус е с 90 места. Произведен е във Франция. Това е първият демонстрационен е-автобус на фирмата, тъй като у нас няма друг такъв движещ се. Превозни средства на тази фирма обслужват много градове в Германия, Испания, Франция, Италия, Чехия, Скандинавия. Цената на един брой в зависимост от оборудването е от 350 000 до 500 000 евро, обясни представителят на фирмата производител. Моделът може да изпълни 2 пълни смени без зареждане, като пробегът зависи от терена и е от 300 до 500 километра. Фирмата има ангажимент да изкупува, рециклира и подменя батериите, когато паднат под 70%. Гаранцията им е от 6 до 9 месеца. Най-малко една година отнема производството на един е-автобус. Адаптацията към градските условия в Пловдив, включително монтиране на системата за електронно таксуване, ще се прави от оторизирани специалисти, различни от производителя. Община Пловдив е на етап изготвяне на проект за кандидатстване на финансиране по програма "Региони в растеж", където се предвиждат сериозни суми за транспорт, съобщи ресорният заместник-кмет Савина Петкова. В предходния мандат общината регистрира търговско дружество "Екобус Пловдив", както и една маршрутна линия с № 103. Има намерение да регистрира още една линия - № 104. В дългосрочен план се планира двете градски линии да разполагат с не по-малко от 10 автобуса за всяка от тях, т.е. 9 превозни средства в движение и един - резерва, допълни тя. С проекта по "Региони в растеж" Община Пловдив ще кандидатства за автобуси и изграждане на зарядни станции. Допустимото финансиране е 20 милиона лева. До 9 май градската администрация ще подаде предварителните си намерения и ако бъде одобрена, екипът на зам.-кмета Владимир Темелков ще има на разположение няколко месеца за изготвяне на детайлите. След това това ще може да се стартира самата процедура по ЗОП, в която ще бъдат обявени условията, цената, срок на доставка и т. н. Според Петкова не е реалистично до края на годината в Пловдив да има е-автобуси. Преди самото закупуване "Екобус" ще трябва да изгради депото за тях на 18-те декара в жр "Тракия", тъй като грантовото финансиране позволява изграждане само на зарядни станции. Теренът беше включен в активите на дружеството с решение на Общинския съвет. |
Още по темата: | общо новини по темата: 87 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/15 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 16.04.2024 г.
+1
на 16.04.2024 г.
+1
на 16.04.2024 г.
0
на 16.04.2024 г.
+1
на 16.04.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета