Според председателят на Асоциацията Бранимир Ботев това една благородна кауза, защото основните им цели са борбата срещу злоупотребата с високоалкохолни напитки." Кампанията се осъществява по пилотен за Европа проект и ще протече на принципа на стимулирането на добрите водачи , а не на принципа на санкцията на тези, които са нарушили закона. На територията на Пловдив и Карлово представителите на МВР ще извършват проверки, с тази разлика , че този път няма да взимат талони или да съставят акт, а ще стимулират съвестните шофьори. Ще бъдат раздадени над 1000 МР 3 от областна дирекция на полицията. Още днес ще видите първият водач, който ще бъде спрян, проверен и ако е изряден ще получи своята МР3", обеща Бранимир Ботев.
Организаторите направиха демонстрация по бул."България" - пред хотел"Санкт Петербург", където първите наградени за безопасно пътуване бяха гръцки гражданин и една жена.Целта на кампанията е да се променят обществените нагласи и да има нулева толерантност към пияните шофьори. Бранимир Ботев демонстрира записа на МР 3, който носи съвсем човешко послание.
"Нека една страхотна вечер завърши така, както е започнала - с добро настроение и без повод за съжаление. Имаме един добър съвет към теб, когато се готвиш да излизаш :Недей да рискуваш".
Ботьо Гергинов от областна полиция допълни , че статистиката наистина е тревожна. "Според проучване повече от 68 % от българските граждани не знаят колко е допустимото количество алкохол, за да седнат зад волана. В ръцете на такива хора колата вече се превръща в оръжие. От 2000 до 2006 година има 2 854 тежки пътни произшествия с 366 убити и 3 645 ранени хора по вина на водачи под въздействие на алкохорл. Леките транспортни произшествия са около 10 пъти повече - средно по 5-6 хиляди на година", алармира Гергинов. Освен това той допълни, че има ясна тенденция на увеличение на пияните шофьори в петък вечер и в почивните дни и ръст на тежките ПТП-та след употреба на алкохол. Според него децата влизат с голям интерес в часовете по безопасност на движението и споделят за това как техните родители са си сложили колана пред да шофират.
Кампанията "Не карай пил!" ще включи и много информационни дейности и разговори в училищата. "Очакваме промяна в обществените нагласи и обществената търпимост и заинтересованост и то предимно от младите хора. Искаме нашата идея да стигне до максимален брой хора. Всяко дете да каже татко ако ти си пил дай на мама да кара. Така че ние разчитаме на най-близките хора на водачите", допълни Бранимир Ботев.
Всъщност една от основните задачи на българската асоциация е да наложи отговорната консумация на алкохолни напитки. За това през месец май организацията е била одобрена от Европейския форум за отговорна консумация за провеждането у нас на програма, насочена срещу шофирането след употреба на алкохол. В популяризирането на кампанията се разчита на сътрудничество и съвместна работа с медиите, голяма част от които вече проведоха аналогични кампании.