Всички сме се обединили върху това: запазване на връзката в геометрията на Бетонния мост. Каква ще е новата конструкция - това вече е предмет на проектно решение. Това каза пред репортер на Plovdiv24.bg генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски.
Съоръжението в сегашния си вид е негабаритно, тъй като е проектирано и строено, когато железницата е използвала основно дизелова тяха. С наличието на електрификация се налага влаковете да свалят пантографите, за да преминат, което създава доста предпоставки за инциденти, обясни шефът на НКЖИ.
Той смята, че мостовото съоръжение трябва да бъде повдигнато с 1.7 м до 2 метра, за да позволи изграждането на контактната мрежа в участъка на гара Пловдив.
След приключване на проектирането ще може да се коментира и размерът на финансирането. "Знаете че техническото проектиране определя количествата дейности, които трябва да бъдат извършени. Тогава вече можем да говорим в конкретика" - уточни инж. Папукчийски.