© Plovdiv24.bg | |
"За мен беше голяма чест още в първите седмици на мандата министърът на транспорта, изпълнителният директор на НКЖИ и голяма част експерти от екипа на Папазов да дойдат на среща в Община Пловдив", каза още градоначалникът.
Той напомни, че в Пловдив ще бъдат реализирани едни от големите проекти на министерството на транспорта за предстоящия програмен период 2014-2020 г., часто от които е именно изграждането на жп-прелеза Пловдив-Свиленград.
Припомняме, че според проекта за пробива под гарата, до 2020 г. Бетонният мост трябва да бъде съборен. Премахването на съоръжението се налага, тъй като с височина от 6 метра не отговаря на новите стандарти за преминаване на влаковете, разясни преди време специално са сайта зам.-кметът Димитър Кацарски. Той обаче уточни, че това ще стане след изграждането на транспортния възел под Централна гара. Освен това се предвижда и изграждането на развръзки на надлез "Родопи", които ще допринесат още повече за отпушването на трафика в тази част на града.
Районът около Централна гара е една от трите градски зони, определени от консорциум "Пловдив 2020", работещ по проекта за Интегрирания план за развитие на града. Експертите предвиждат изграждане на комуникационно-транспортен пробив, свърващ "Васил Априлов" и "Македония", минаващ под жп гарата, както и изграждането на подземни публични пространства. В проекта се включва реконструкция, рехабилитация, градско обзавеждане и изграждане на туристически информационен приемен център "Предгаров площад" с благоустрояване на озеленени площи от бул."Христо Ботев".
Разработката включва и изграждането на "Южна тангента" от бул. "Коматевско шосе" до надлез "Родопи", и развръзки с бул. "Македония" на подземното ниво на преминаване под жп гарата, както и второстепенни транспортни връзки към улиците "Петър Динеков", "Кукуш", "Бачо Киро" и "Одрин". |