Предложение: Пловдив да използва добрата жп инфраструктура, за да реши част от транспортните си проблеми!
На редакционната поща на Plovdiv24.bg получихме предложение за решаване на част от проблемите, свързани с транспортната схема в Пловдив. Даваме думата на нашия читател сега:
Здравейте, радвам се, че проявихте интерес! Моето предложение е следното и то е свързано с добрата жп инфраструктура, с която разполага Пловдив. Същевременно смятам, че не изисква големи парични инвестиции!
Предложението ми съдържа два варианта:
1) Съвместна работа между БДЖ, община Пловдив и съседните заинтересовани общини.
2) БДЖ като самостоятелна единица.
Самото предложение е да се обособят първоначално две линии на следните влакове:
Линия 1: Асеновград - Централна гара - Стамболийски
За тази линия има няколко опции в зависимост от това дали да се извършва само в пиковите часове, а през останалото време да се прави връзка на Централна гара, или да бъде целодневна. И при двата варианта трябва да се обособят няколко нови спирки по трасето.
Примерен вариант за нови спирки:
- Асеновградско шосе (беше използвана при стария проект за градска железница)
- Сточна гара
- Модър/Царевец
- МГ "Смирненски"
Линия 2 "Тракия" - Централна гара - Карлово/Панагюрище
За тази линия идеята е съществуващите влакове по направление Карлово/Панагюрище да тръгват от гара "Тракия".
Примерен вариант за нови спирки: (плюс Асеновградско шосе и Сточна гара)
- Младежки хълм/мол "Пловдив" (използвана при стария проект за градска железница)
- Бюро по труда/стадион "Пловдив" (използвана при стария проект за градска железница)
- Стадион "Марица"
- "Гаганица"/Севрна Индустриална зона (влаковете за Карлово)
- Индустриална зона "Марица"/Царацово (влаковете за Панагюрище)
Линия 1 и 2 да правят връзка на Централна гара.
Смятам, че всичко това може да се постигне с минимални средства и усилия и също така вярвам, че ще бъде от полза за много хора от Пловдив и региона.
Надявам се предложението ми да ви е допаднало!
Хубава ден ви пожелавам!