Става въпрос за елементарното решение, а именно "секционно пропускане" на възлови кръстовища или на натоварени булеварди. Така се елиминира възможността да се засичат противоположните посоки и съответно предотвратяване на инциденти. Също така се улеснява левият завой, предизвикващ задръствания на много места в града. Надявам се да обърнете внимание по въпроса. Благодаря предварително.
Репортер на сайта потърси мнението на общинската администрация. Ето какво заяви
Никола Янакиев, шеф на ОП "Организация и контрол на транспорта":
"Следим безопасността на кръстовищата съвместно с КАТ. Стрелка за ляв завой не винаги е удачен вариант. Знаете, че предстои реализирането на проекта "Устойчив градски транспорт", в който попадат близо 50 кръстовища, на които ще има специални датчици. Ще се следи потокът и в зависимост от натовареността, ще се определя и режимът на работа на светофарите".
Инж. Христина Иванова от Звеното за управление на проекта:
"Левият завой зависи от няколко фактора, включително и от броя на лентите на пътя.
Предстои цялостно проучване на трафика в града. Всичко ще бъде пренастроено - това е т.нар. адаптивна система за уп
равление на трафика. Настройването на светофарите на кръстовищата ще зависи от трафика и натоварването в определения момент. Където има възможност, ще има и секция за ляв завой, но това тепърва ще се проектира".
Припомняме, че в т.нар Транспортен проект на Пловдив влизат изграждането на 48 км велоалеи и обновяването на близо 50 кръстовища в Пловдив. Това предвижда проектът за модернизация на транспорта в града. Стойността му е близо 44 млн. лева.
В него се включва и въвеждане на електронно таксуване на пътниците в масовия градски транспорт, както и изграждане на Център за управление на трафика, а именно изграждането на системата за т.н. "зелена" вълна по кръстовищата.
Предвижда се светофарните уредби да бъдат обновени с т.н. тип LED, т.е. снабдени със светодиоди.