Ходът на информационната кампания "Отвори очи" на Международната организация по миграция в България, за превенция на трафика на хора към Великобритания, бе представен в Пловдив. 121 граждани в Пловдив за 2006 година са потърсили информация за кампанията, като възрастта им варира от 24 до 40 години. 116 са обажданията на специалния телефон в периода от 14 декември 2006 до 25 февруари тази година. Най-често заплашени от трафик са младите хора, хората от малцинствата, които са без образование. В Пловдив са предотвратени седем случая за трафик на хора за миналата година. "Кампанията "Отвори очи" е да предпази българските граждани от опасностите, които крие трафикът на хора с цел сексуална и трудова експлоатация като форма на съвременно робство" заявиха координаторите
Ганчо Колаксъзов и Огнян Фортунов, от Пловдивския Регионален център на Международната организация по миграция в България. В тази връзка са разпространени 400 хиляди брошури и 6 хиляди плаката в България, в Пловдив плакатите могат да се видят на 100 възлови места.