ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Представиха новата стратегия за организация на движението | ||||||
| ||||||
"375 е броят на автомобилите на 1000 жители на Пловдив в момента, което прави последната транспортна схема на града от 1985 година неактуална", каза в презентацията си арх. Георги Селенски, един от авторите на новата стратегия, като по този начин мотивира нейното създаване. Предстои в началото на следващата година да бъде завършен и генералният план за организация на движението. Управлението на трафика, безопасността на движението и повишаване на неговата култура са основните акценти в небелязаните мерки. Всеки ден, подчерта Селенски, градът функционира с 450-500 хиляди души, като се има предвид, че тук пристигат по около 60 хиляди души от съседни населени места. 3 кв.м. първостепенна улична мрежа се падат на жител, а те трябва да бъдат 16 кв.м. Цялата мрежа, според Селенски, е равномерно претоварена. Проблем, породен от лошата организация на масовия транспорт, е фактът, че 35% от пловдивчани ползват за придвижване из града личните си автомобили, докато дори в София този процент е 25 на сто. Поради лошата пътна инфраструктура е много ниска и скоростта на движение - между 17 и 25 км/ч. Идеите на специалистите са свързани със изграждането на основните пътни артерии като рингове. Докато вече е започнала работа по външния и вътрешен пръстен на движение, то предстои изграждането на средния ринг. Целта е потокът да се измести към периферията на града и по този начин да се освободят централните зони. Предвижда се целият трафик и пътникопоток да бъдат подложени на централизирано компютърно управление. Велосипедни алеи са предвидени по всички основни булеварди. В момента в центъра на града има 1400 паркоместа, което е твърде недостатъчно. Една от възможностите за най-бързо преодоляване на този проблем е изграждането на подземни паркинги под дворовете на училищата, което е масова европейска практика. Арх. Селенски смята, че с развитието на железопътната инфраструктура с цел изграждане и пускане на градска железница S-bahn също ще се допринесе за намаляване на трафика. За всички тези идеи са нужни около 1 милиард лева. Тази сума е непостижима в близкото бъдеще поради което стратегията ще бъде осъществявана поетапно. "107 милиона лева са нужни за първия етап, който обхваща периода 2008-2011 година и съвпада с мандата на кмета Славчо Атанасов", каза инж. Тошо Пашов, който също е в авторския екип на стратегията. В този период ще бъде разтоварено движението в централната градска част. Най-важни елементи за това са реализирането на няколко пробива, които да свържат вече изградената улична мрежа. Изграждането на нов мост на река Марица ще осъществи пътна връзка на бул. "България" с бул. "Копривщица". Между "Пещерско шосе", бул. "Ал. Стамболийски", по ул. "Модър" и "Царевец", ЖП подлез на линия София-Пловдив-Свиленград, ще бъде осъществена друга пътна връзка. Предвижда се разширение на двата крайречни булеварда до 14 метра с достатъчен брой паркоместа. Реконструкцията на бул. "Ал. Стамболийски", която ще оформи две платна на движение и връзката му с бул. "Цар Симеон" ще свърже "Южен" с "Тракия", а Ягодовският прелез ще бъде затворен. Следващият етап обхваща периодна от 2012 до 2015 година, когато целта ще бъде реализирането на външните връзки и изнасянето на транспорта в периферията на града. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Денис Ризов: Разпродавам всичко
14:37 / 05.11.2024
Кой е най-икономичният режим на климатика за зимата?
08:27 / 05.11.2024
Развод в българското кралско семейство
11:03 / 05.11.2024
Най-малкият областен град у нас се намира в Южна България
20:49 / 04.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета