Предстои реорганизация на градския транспорт в Пловдив. По-малко ще са автобусите в ранните и късните часове по шест линии. Според общината става дума за оптимизация, която няма да затрудни пътниците. Хората обаче се възмущават, че вечер ще бъдат принудени да ползват такси.
Заради разредения градски транспорт в Пловдив Гергана Георгиева признава, че не организира културни събития по-късно от 19 часа. В противен случай очаква залата да остане полупразна. Гергана разказва, че дори доброволците, които й помагат, трябва да си хващат такси, за да се приберат.
"Може да се съобразят, да кажем три линии, които да свързват центъра и по-крайни квартали и хората ще си направят сметка, ако аз знам, че в 12 ще има автобус, бих го изчакала, въпросът е дали ще дойде", разказа Гергана Георгиева – организатор на културни събития.
От общината обаче посочват, че и сега за късните курсове няма много пътници и се обмисля част от курсовете да отпаднат. Промените са за шест линии.
"Трябва да подчертаем на хората, че няма да има ощетени от тях, няма да има чакащи по спирките заради тази конкретна промяна, напротив. На фона на 4300 средно курса дневно в града ни не е значителен процента", каза
Георги Стоилов – директор на ОП "Организация и контрол на транспорта“.
"Мисля, че много хора не се доверяват на това, че ще дойде автобуса и ще могат да се приберат, затова просто вземат решението да се приберат по друг начин, с такси обикновено", допълни Гергана Георгиева.
На този фон се очаква и прибирането с такси да поскъпне.
"От 1,09 на които возим в момента евентуално да стане на 1,21 което е минималната тарифа за съпоставими градове", коментира Володя Домошенко от Национална асоциация Защита на националните превозвачи и таксиметровите водачи.
"В интерес на истината последната такава промяна, гласувана с решение на общинския съвет е била в далечната 2014 г., 2017 г. е правен опит за увеличение, което не е събрало явно достатъчно гласове на съветници и не е било прието в ОС", каза пред БНТ
Савина Петкова – зам.-кмет на община Пловдив.
И за тарифите на таксиметровите шофьори, и за разписанията на градския транспорт, решение трябва да вземат общинските съветници.