Каква е готовността на община Пловдив за организацията на трафика в града по време на предстоящото строителство на пробива до Водната палата – това питане отправя към кмета общинският съветник Владимир Темелков от името на групата на "Съюз за Пловдив“.
"Проблемите с трафика в Пловдив са много сериозни, движението става с всеки ден все по-натоварено, особено на основните артерии в широкия център, а със затварянето на възловото кръстовище до Панаирния мост за цяла година ще се наложат много сериозни промени на целия транспорт, включително и на градските автобуси. За да не нараства напрежението, подготовката за пренасочването на трафика от кръстовището на бул. "Цар Борис III Обединител“ с бул. "Марица юг" по други булеварди трябва да започне по-рано, като много внимателно и обстойно се прецизира всеки детайл“, счита Владимир Темелков.
Според съветниците от "Съюз за Пловдив“ подготовката в тази сложна ситуация включва много по-оперативно и гъвкаво управление на трафика, дежурства на полицейски патрули, които да регулират движението, пренастройване на светофарите и своевременното уведомяване на граждани за обходните маршрути и графика на строително – монтажните работи.
Особено важно е как ще бъдат пренастроени светофарите на кръстовището на Чифте баня – бул. "Шести септември“ и "Цар Борис III Обединител“, както и на следващи невралгични кръстовища.
Съветниците предупреждават, че ако тези условия не се изпълнят своевременно, в града ще се стигне до голям транспортен хаос.
В питането до кмета Владимир Темелков поставя още няколко важни въпроса, свързани с професионалната подготовка на кадрите и дейността на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта“. Той иска от кмета информация какъв е щатният персонал и по-конкретно в частта за управление на трафика, каква функция изпълняват служителите, какво е тяхното работно време и възнаграждения , има ли доклад за извършена работа в последните 6 или 12 месеца?
"Възниква още един въпрос – дали електронната система за управление на трафика, въведена преди повече от шест години по транспортен проект, е в състояние да регулира трафика в зависимост от натоварването. До този момент участниците в движението не са почувствали осезаема полза от инвестираните милиони в тази придобивка“, напомня Владимир Темелков.