Пловдивчанин е бил неприятно изненадан, след като е получил употребен автобусен билет за линия номер 4.
Гражданинът сигнализира екипа на
Plovdiv24.bg за нередността.
"Аз и вероятно хиляди пловдивчани силно се надяваме електронното таксуване в Пловдив да се въведе, както по договор след дни!
Неистовото очакване е резултат, както всички знаят, от масовото препродаване на стари билетчета от шофьорите на частните фирми които знаят, че след 6 часа вечер, както и уикенда, няма кой да ги провери!
В момента отново (за пореден път) ми беше предоставено такъв билет в линия 4 (на спирка 90, 20.50 часа кола PB1693АЕ).
Силно се надявам, че след въвеждането на електронното таксуване Община Пловдив ще има по-голям контрол и тази порочна практика ще бъде спряна, наред с пропускането на спирки и късни курсове."
Припомняме, че
в началото на май 2024 Община Пловдив подаде документи за сертифициране от НАП и Института по метрология на новата система за електронно таксуване в обществения транспорт в града.Лицензирането е необходимо, за да може да се издават бележките от терминалите, както и да се купуват билети от шофьорите на автобусите. Вероятно преди издаването на сертификата двете институции ще поискат пилотно пускане на системата поне по една линия, прогнозира тогава заместник-кметът по транспорт Савина Петкова.
До момента с новите устройства за електронно таксуване са оборудвани над 222 автобуса на пловдивските превозвачи. Монтирането на валидатори във всички градски рейсове се извършва поетапно и трябва да приключи до средата на лятото. Пътниците ще могат да си купуват билети през мобилно приложение или с банкова карта през валидаторите в автобусите.
До пълното въвеждане на системата гражданите ще могат да се таксуват и през кондуктор. Към момента не е ясно дали ще има разлика в цената на билета, когато се купува от електронно или на хартия.