ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Превозвач от Пловдив, който чака шофьори от Индия: Решението е крайно, но просто няма български кадри
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:13 / 15.07.2024Коментари (12)30184
©
60% от бизнеса у нас изпитва трудности заради липса на работна ръка. Това налага внос на работници от Бангладеш, Индия и дори Турция и то за професии, за които на запад са наети българи. Изчерпан ли е резерва от работна сила в България и защо българите са по-мотивирани да работят в чужбина, а не в у нас?

Сезонът вече е в разгара си, а тук все още не са успели да окомплектоват персонала си. Ключов за работата на един хотел. И липсата му, вещае провал.

Всъщност всеки работодател първо трябва да докаже че е положил усилие да наеме работна ръка от нашия пазар на труда. Което няма как да се скрие впрочем, тъй като разрешенията за работа се издават от самата агенция по заетостта. По този път минава и един от пловдивските частни превозвачи, които очакват шофьори от Индия.

"Значи ние правим всичко възможно да търсим на едно място български работници, но когато имаме нужда от още работници, нали прибягваме до тези варианти. - Няма от къде да намерите - защо? - Ами няма защо, тъй като вече професионалните училища не подготвят водачи с категория С, а първо те трябва да имат категория С. Трябва да имат стаж и след това да преминат към обучението на категория Д, която е необходима за автобусните шофьори", каза пред Българската национална телевизия Димитър Чолаков, управител на транспортна фирма.

Решението да наеме шофьори от Индия за превозвача е наистина крайно и пълно с неизвестни. При това те не са по-евтиният вариант.

Законодателството ги задължава да дават нормалните за България заплати.

"Дори те излизат малко по скъпи, като имаме предвид, че се плаща за цялата процедура, разрешителни, визи, които обикновено работодателят плаща за самолетни билети за двете посоки, а понякога те се разделят, нали те се разделят тези разходи между работника или агенцията там? Работодателя, но има и допълнителни разходи. Обикновено от работодателя се очаква да им осигури жилище... но по отношение на мотивацията няма никакъв проблем", каза Валентина Александрова от фирма за подбор на кадри.


Още по темата: общо новини по темата: 1100
10.11.2024 »
06.11.2024 »
30.10.2024 »
30.10.2024 »
26.10.2024 »
22.10.2024 »
предишна страница [ 1/184 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Всъщност, някой знае ли колко взима един шофьор в градския транспорт на Пловдив? Не един познат ми каза, а конктетно, от опит.
0
 
 
Супер! Най-накрая дападжиите ще отидат в историята.
0
 
 
Там не са ли с обратно движение...ще могат ли да маневрират между ганЮ
+3
 
 
Давали им нормалните за България заплати. Еми то за това българските шофьори работя навън, те не искат тези заплати, а европейските.
+5
 
 
Недейте да лъжете, че няма кадри! Няма адекватно заплащане и условия (най-вече). Имам доста познати, които работеха в браншна и мога да кажа, че е ужасно. От тях се изисква не просто да са професионални шофьори на тежкотоварен автомобил, но и механици, заварчици, шлосери, да имат познания по компютърната част, изобщо, стане ли повреда на пътя се овъртяваш като бубарак, до ушите в масло, така искат псевдошефовете. Резнат те с някое друго километърче на края на месеца, реакламация от някое товарче от клиент, пък то че пътищата ни са е*ати ужаса, никой не го отразява... Хаос! И сега, с тия индийци, ще цъфнем, след като не са виждали зъбно колело и гайки...
+5
 
 
Книжката на тези водачи важи ли в България? В Индия такива работници взимат около 200 долара МЕСЕЧНА заплата. и то АКО се уредят. Тук 500 долара са като маана небесна за тях. Що не си видите усраните лакоми г**ове а после да търсите вина в вофьорите че не искали да работят. Ето искам. За условията на труд който предлагате и за това, че ще си върша съвестно работата моята цена е 4000 лв. 40 часова работна седмица. Даваш - идвам да ти карам рейса
+2
 
 
Аз не искам индиици, да ми готвят, возят или обслужват.
+4
 
 
Никой няма да дойде да работи тук, защото условията на труд са мизерни и заплащането е още по-мизерно.
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
+3
 
 
Няма кадри защото карате шофьорите да са и кондуктори, да карат по цял ден без климатик и да работят по 12-14 часа за мизерни пари.
+4
 
 
Здравейте, нека г-на каже първо какво заплащане предлага. Второ , защо не инвестира в кадри, а иска без инвестиция да вземе готов кадър. По неговата логика, аз трябва да дам няколко хиляди лева за всички документи и да почна да му работя за без пари. Трето , тези чужденци как ще си приравняват документите и колко са легитимни в Б-я.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
Грипна епидемия обхвана страната
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: