В Пловдив от години се неглижира един проблем, който цъка като “бомба със закъснител" в общественото пространство: това е паркирането в крайната дясна лента на големите булеварди. Вместо тези пътни участъци да са предназначени за по-бързо придвижване на автобусите, те се използват за паркинг на все по-увеличаващият се брой автомобили, видя Plovdiv24.bg.
Така вместо в Пловдив са има трилентови или двулентови булеварди в едната посока, то те все повече заприличват на обикновени градски улици.
Тази тенденция ясно се вижда във всеки един район на града - по булевардите “Княгиня Мария Луиза", “Освобождение", “Христо Ботев", “Съединение", “Шести септември" и други, където всъщност няма обособени паркоместа. Булевард "Христо Ботев" в района на Военна болница, например, вместо да се използва за скоростна отсечка за изтегляне на колите от кошмарното кръстовище на Сточна гара, то той е превърнат в една обикновена улица с по две ленти заради непрекъснато паркираните автомобили вдясно, пренебрегвайки знаците.
В “Тракия", от своя страна, където уж е най-широко, покрай големите блокове вече няма място за паркиране. Ето защо колите се изтеглят към пътното платно. За съжаление това е проблем, който тепърва ще се задълбочи заради строящите се нови и нови огромни комплекси. По закон строителят трябва да осигури необходимия брой паркоместа и гаражи. Проблемът е, че цените са прекалено високи за немалка част от новодомците. Обикновено повечето им средства отиват в ремонт на новото жилище, а придобиването на парче земя за автомобила се неглижира.
Идеята за изграждане на бус ленти, по които автобусите да се придвижват бързо и безпрепятствено, губи смисъл, защото паркираните автомобили вече са превзели пътното платно.
Проблемът се задълбочава от все по-нарастващото нахалство и безогледност при паркирането на автобусните спирки заради купуване на банички, вестник, кафе или дюнер, плащане на сметки.
В предложението за новия Общ устройствен план, който предстои някой ден да бъде гласуван и евентуално приет, са посочени определени булеварди, където ще бъдат обособени бусленти. Те обаче няма да са по цялото им продължение, а само на участъци от тях, което отново няма да облекчи трафика или да направи градския транспорт по-редовен. Поради липсата на контрол и глоби за нарушителите остава само съвест при шофьорите и да ударят аварийните светлини по-навреме.