През 2012г. Общината развърза окончателно Гордиевия възел със спирките в Пловдив | ||||||
| ||||||
По този начин дългогодишната епопея на концесията за спирките на Пловдив е на път да приключи. Казусът датира още от 2002 година, когато общината подписва концесионен договор с фирма "Елиза 1999" за 314 от общо 455 спирки в града. Самото им изграждане пък бе предоставено на столичната фирма "Алфатекс Л2". Според договора софиянци трябваше в срок от 18 месеца да направят спирките и да ги предадат на общината, която да ги даде на концесионера. Това обаче не се случи и в края на октомври 2008 г. "Елиза 1999" заплаши да осъди община Пловдив за 5 млн. евро. Още в началото на 2012г. новият кмет на Пловдив отсече, че ще прекрати договора за концесията на спирките. Решението беше взето на заседание на Комисията за следприватизационен контрол, създадена след закриването на Пловдивска общинска агенция за приватизация (ПОАП). Според градоначалника, това е договор, от който общината трябва задължително да излезе. "Концесия на спирките в града се превърна в агония", коментира тогава Тотев. Той подчерта, че Пловдив е единственият град в България, в който общественият транспорт не е обществен, а частен и спирките са в ужасно състояние. "Ако концесията стане работеща, няма смисъл да я разваляме", коментира Тотев по повод на предишните намерения на общината да прекрати скандалния договор. Градската институция смяташе да изплати близо 3 млн.лв. на концесионера на спирките и по този начин да сложи край на дългогодишната сага. "Сега, без да се разваля концесията и да се плащат допълнително пари на концесионера, ще развържем Гордиевия възел и най-накрая Пловдив ще има нови спирки", смята още градоначалникът. |
Още по темата: | общо новини по темата: 230 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/39 ] следващата страница |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!