С пълно мнозинство на днешното заседание на ОбС общинските съветници приеха Генералния план за организация на движението (ГПОД) в Пловдив, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Към окончателния проект бяха приложени 9 схеми, обхващащи 47 чертежа, 500 страници анализ на основните кръстовища в града, регулирани със светофари и 6 диска с цифров модел на схемите.
Съгласувателното становище на сектор "Пътна полиция" към ОД на МВР Пловдив одобрява така изготвения план и е прикрепено към пакета документи, който беше гласуван.
По време на сесията "Мотт Макдоналд", изготвили проекта, го презентираха подробно. Преди време зам.-кметът Държиков заяви за нашия сайт, че именно липсата на такъв план досега е основната причината за хаотичното движение на доста места в града. Той поясни, че отделните районни администрации, съвместно с РПУ-та ще преценят в каква последователност ще реализират предложенията, заложени в Генералния план.
Припомняме някои от основните положения в този план:
Чстта на ул. "Капитан Райчо" от "Цар Борис III Обединител" до ул. "Петко Д. Петков" става еднопосочна. Разрешено ще бъде влизането от булеварда към улицата, но само за няколко метра, тъй като задължително ще се прави ляв завой по "Димчо Дебелянов" - първата пресечка на "Капитан Райчо", от която също ще може и да се излиза на булеварда.
Намерението на експертите от "Мотт Макдоналд" еднопосочна да стане и ул. "Гладстон" в посока изток-запад не е прието и улицата остава двупосочна.
Кръстовището "убиец" до хотел "Лайпциг" ще се регулира със светофари, а същото такова на "Руски" и "Данаил Николаев" остава, както е в момента.
Отворен за движение ще бъде и тупикът на "Данаил Юруков" - улицата, заради която бившият зам.-кмет Александър Долев произнесе крилата фраза "Глас народен, глас божи".
Отваряне на ул. "Богомил" към бул. "Цар Борис III Обединител" чрез уширение и допълнителна лента отпада:
"Ако това стане, то тогава идващите от "Найчо Цанов" и "Христо Ботев" трябва да бъдат много внимателни и да се съобразяват с излизащите автомобили от "Богомил", коментира със загриженост зам.-кметът.
Районът около "Събота пазар" вече е еднопосочен, а знаците, указващи новите правила за движение, там вече са поставени.
Разширява се и "Синята зона" в града. Тенденцията е обхватът й да стигне 2300 паркоместа. Срещу такса от един лев на час с билет или 1,20 лева с SMS вече ще се паркира и от двете страни на ул. "Иван Вазов" в участъка от "Авксентий Велешки" до Централна гара, уличките около бившия Синдикален дом и около сградата на ОбС на града.
Премахват се и много излишни знаци в града, като този на ъгъла на "Авксентий Велешки" и "Филип Македонски". Последната също става част от "Синя зона".
Страхотен "генерален план" :)) По-смешно нещо не бях чел! Вместо нови транспортни схеми на градския транспорт, нови кръгови и светофари, велоалеи и паркинзи, някаква драсканица върху 5-6 треторазрядни улички.... Мъка! С тези темпове никога няма да се оправим!
Е те половината неща отхвърлени. Зелени вълни дали са предвидили по булевардите и после за този светофар на Лайпциг? От Търговската като тръгне потока да не стане така, че на Лайпциг хващат червено :D И да правят паркинги, че улиците от двупосочни масово стават еднопосочни от хора поставени в безисходица къде да си сложат колата.
Просто ГЕНИАЛНИ решения за Генералните промени в организацията на движение.Че то няма нито едно решение на проблемите освен една безсмислица наречена светофар на бул.Руски
Мммдаа то не бяха есбани то не бяха приказки . Така се получава когато целта на мероприятието е да се усвоят определени средства . Върху този план мога да коментирам само две възлови точки . Първо тази на сточна гара не стига че и сега е достатъчно натоварена е объркана а сега се опитват да направят нова петолъчка на ужасите но така е когато спомените ни са плитки . Проблема там е както всеки знае е автобусната спирката и наглоста на колегите с безотговорно престрояване . Следващата невралгична точка е Бул. Копривщица просто нищо ново само прах в очите прелезите си остават а новия мост над р.Марица с нищо няма да помогне в случая за разделението на г. Пловдив от една паразитна жп. линия
И за тая работа са платени стотици хиляди евро на фирма МОТ Макдоналд!!!!! За двеста лева всеки таксиджия ще ти каже къде са невралгичните места в града и дори ще ви разходи до тях за тая сума.Проблема на Пловдив е,че е разделен наполовина,веднъж от ЖП линиите и от друга страна от река Марица.Прекалено малко са връзките между отделните квартали и се получава струпване на коли на малкото места за връзка между кварталите.
Най-лошото е, че явно няма да бъдат махнати тея жп линии в близкото бъдеще. На ден от там минават под 20 влака, повечето от тях с 10-20 човека вътре, а най-натоварените с до 100-200 човека. Така не повече от 700-800 човека (надали има и толкова) използват реално тези линии на ден, а десетки хиляди страдат заради наличието им. Същевременно тези 700-800 спокойно могат да слязат или да се качат на влака си от гара Филипово, а не от гара Пловдив и отново ще стигнат там, където искат, така че проблем няма да има за никой.
Защото наистина не всичко зависи от Него- и това е факт. Както стана и с Моръдр- Царевец- явен пример. Колкото за второто не искам да говоря какво съм направил или какво смятам да направя. Както казах не наблягам на приказки, а на резултати. Нека хората преценят- ако нещо е хубаво те ще го оценят. Бъдете сигурен, че каквото зависи от мен, съм го направил и ще го направя!
Защото няколко пъти Ви зададох директни въпроси, свързани с това и Вие отклонявахте под предтекст, че не всичко зависело от кмета и т.н. От отговорите Ви се подразбира, че нищо не сте направил и няма да направите. Ако не сте бил искрен в отговорите си, то тогава Вие сте виновен за моето объркване.
Веско, моите уважения, но от къде знаете, че само философствам?!Не ме познавате лично, а аз не обичам да изтъквам какво мога, какво съм направил или какво ще направя. Предпочитам хората да виждат и да ползват труда ми,без да се изтъквам и парадирам с това. Все пак не съм политик, а и не смятам да влизам в политиката. Лека вечер и бъдете по- голям оптимист!
Докато хора като Вас, които разполагат поне с достатъчно знания по темата, за да направят разумни предложения или дори нещо повече, само философстват и то не където трябва, нищо хубаво не ни чака.
Веселин Ж, разбира се че ще продължи известно време- но далеч няма да са няколко месеца. Модър- Царевец е друго нещо, но ако сте забелязали там предложението ми съвпадна реално със сегашното. Наистина щеше да е престъпление ако не се направи заедно с реконструкцията. Остава само да се случи. Може би ще сме свидетели още в началото на следваща година. За пътниците в БДЖ и колко е пред фалит- това е съвсем друга тема, която е доста дълга и деликатна, но за момента поне пътници има предостатъчно. Винаги може нещата да се случват- Модър - Царевец, дай Боже ще е пример за това.
Спиране за един уикенд, колкото продължи въпросния ремонт е едно, друго е за няколко месеца за подлез или надлез. Точно затова Модър-Царевец все още не се реализира, а се чака реконструкцията на ЖП линията за София, за да не се затваря линията 2 пъти. Безсмислено е да с говорим неща, които и двамата знаем. Няма смисъл да спорим за броя на пътниците, достатъчно малко са и точно заради поддържането на подобни неизгодни влакови композиции БДЖ е пред фалит (то е фалирало дефакто, но не го признават). Пак ще кажа, че ако наистина сте толкова запознат и искате да помогнете, то не виждам какво Ви пречи да предложите на кмета. Може и във Фейсбук дори, виждам, че отговаря на смислени предложения от други хора. Ако могат да се вземат пари по европроект, то приоритетите на общината няма да попречат за реализирането и на този проект.
Веско, преди няколко седмици имаше "спиране" на влаковете за ремонт на прелезните настилки, което потвърждава тезата, че ДП "НКЖИ" няма как да откажат временно прекъсване на влаковото движение. За затрудненията на пътниците, както и нарушаването на експлоатационните условия и завишените разходи на БДЖ- всеки може да провери. Пак ще го кажа: Първо пътуват много повече хора, от колкото си мислите. Второ линията не се ползва само от БДЖ. Има поне още 10 частни превозвача, които я използват. От делно има редица предприятия, които разчитат на нея. Няма как да съсипеш индустрията в региона, държавата или да закриете европейски коридор ей така- на база няма пътници или шум. Няма как да стене. Не знам колко не е наясно кмета- по- скоро имам чувството, че това в момента не е приоритет и се набляга на другите обекти. Лично аз го разбирам, защото това не зависи само от него, но пък от друга страна цитираните 20 години са прекалено много. Нека гледаме оптимистично и дано в скоро време се задвижи и този проект!
По 1 съм прав, защото повечето влакове по линията се състоят от 1 локомотив и 1 вагон, който лесно гледайки от терасата си виждам, че далеч не е пълен с хора, по-скоро точно обратното. Аз най-малко съм човек от типа "всичко ми пречи" и изобщо не мисля само от моя гледна точка. Обективен съм на база това, което виждам и то е, че малко хора я ползват. Това е факт, без значение какво ще кажете. Аз виждам и знам, че е вярно.Булевардите, летищата и т.н. се ползват от много повече хора и тогава вече балансът е друг. Ако линията се ползваше от много хора, тогава нещата дори за мен щяха да стоят по коренно различен начин, но и двамата знаем, че не е така. Пак казвам обаче, че не съм за премахването на линията, а за ограничаването на влаковете по нея. Явно обаче и БДЖ мислят като мен, защото при последната промяна от преди 2 седмици някъде, някои от влаковете по линията бяха спрени. Дай Боже още да спрат в близко бъдеще. Относно кмета - като не е наясно, а Вие сте - обяснете му, сигурен съм, че ще Ви изслуша. Иначе къде ще се разходват средствата в момента зависи предимно от него, така че ако имате идеи, особено пък как да се кандидатства по евро проекти, трябва да го направите. Аз бих, но за съжаление не съм толкова запознат като Вас. Дано сте прав за тези 20 години, защото аз лично като го чух, ми подейства много депресиращо.
Веско, по 1 и 2 не сте прав. Ето за това говоря. Вие гледате от собствената си позиция. Мислите, че е така на база шум. Е няма как да сте обективен. Мисля, че няма нужда да навлизаме в подробности по наредби и закони, само мога да Ви кажа, че линията отговаря на всички изисквания. Ако се расъждава по този начин, то трябва да премахнем не само жп. линии, но и булеварди, летища,заводи и прочие. Няма как това да стане в 21 век. Пак казвам- далеч съм от мисълта, че това трябва да остане така- точно обратното трябва винаги да има развитие и подобрение, но в никакъв случай премахване на база "всичко ми пречи". Колкото за кмета- какво има да коментирам. Първо това не зависи само от него. Второ той самия си каза, че не е наясно с материята(визирам предложението му за светофари,което е меко казано смешно). Също така няма как да се съглася и с твърдението, че 20 години няма да се пипа нищо - т.е. нито ще се премахва, нито ще се модернизира. 20 години са прекалено много време за града. Вярно, че всичко е въпрос на приоритет и средства, но в случая това е напълно изпълнимо в далеч по- кратки срокове от 20 години.
Поне 1 съм прав и много добре го знаете. По 2 обезшумяването категорично е задължение на НКЖИ също както ако да речем дадена картинг писта вдига шум, то нейните собственици трябва да изградят шумоизолиращи стени. По 3 - не, не съм за премахването, а за ограничаването на влаковете по линията, поне докато се изгради нормална инфраструктура за подобна ЖП линия, минаваща през центъра на града и засягаща изключително много хора. Това да пускате по някой и друг коментар тук, когато аз напиша нещо по темата, категорично не може да се брои за свършена работа по въпроса. Аз (въпреки, че Вие явно смятате друго) никога не съм заявявал, че съм експерт. Ето защо аз няма как да отида и да говоря с кмета по темата или да напиша писмено предложение. Вие гледахте ли интервюто с кмета тук в сайта, в което той говори за тази ЖПлиния? Или Вашата информация не е вярна или неговата. Ако сте сигурен във Вашата, защо не се срещнете и с него?
Веско, по 1 НЕ СТЕ ПРАВ! По 2 Обезшумяването и др. не са само отговорност на ДП "НКЖИ", но и на общината. Също така за проекта може да се кандидатства по редица европейски програми. За пореден път го казвам- само да има желание. Но дори и това да не се случи един надлез/подлез не е някаква космическа сума, която да не може да се задели- справка вижте останалите инфраструктурни проекти, както и цената им. Също така няма как да има отказ от НК ЖИ за затваряне на линията за изграждане на каквото и да е било. Просто това няма как да стане. Подобни прекъсвания са се правили и се правят всеки ден.Модър-Царевец ще се прави по подобен начин. Отказ може да е има само и единствено за тотално премахване на линията. По 3- Винаги съм правил и правя каквото е възможно това да се случи. Както виждате дори и тук, дори и с Вас - повтарям го едно и също нещо поне 4 пъти. Поправете ме ако греша, но до момента Вашето мнение винаги е било първо за ПРЕМАХВАНЕ, а не за решаването на проблема по описания вече начин.
1. Не съм ли прав, че стотици, дори хиляди пъти повече са хората, които страдат от тази ЖП линия спрямо тези, които я ползват? Не съм ли прав, че поне по-голямата част от влаковете могат да стигат само до гара Филипово, особено тези, които са в пиковите сутрешни и вечерни часове, защото именно тези влакове предизвикват проблемите. 2. Като толкова запознат знаете, че обезшумяването и евентуалното повдигане на линията е работа на НКЖИ. Също като толкова запознат знаете, че НКЖИ са заявили, че линията не може да бъде спряна дори за да бъдат изградени подлези за автомобилите, така че Общината е с вързани ръце. 3. Като толкова загрижен, както и очевидно като човек вътре в структурата, защо Вие не подемете по-агресивна политика в насока нещо да се промени - дали чрез надлези, дали чрез шумоизолиращи стени? Щом проектите са реални, помогнете на тези, от които зависи реализацията, да разберат, че са такива. Аз лично когато мога да направя нещо, го правя. Така вече съм подавал сигнали и до районни кметства и до други институции и по този начин съм допринасял да се случат неща, които са допринесли за доброто и на мен, и на доста други хора.
Веско, най- малкото аз искам да си запушите устата или пък да бъдете отстранен. Едно е да изказвате мнение, съвсем друго е да правите анализ, кой кой колко пътува, колко ползва, какво е значението и алтернативата. Просто анализа Ви е тотално грешен и подвеждащ.Както казах не може всеки да е вещ във всичко. Това имам в предвид. Моля да правите разлика между двете неща. Аз все още смятам, че нещата(проектите) са напълно реални, възможни и могат да се случат. Все пак на фона на всички останали проекти, които се предлагат за града, това е нещо незначително. Извинявам се ако сте се почувствали засегнат! Нямам това за цел.
Tочно обратното на това, което казвате "Има човек, има проблем" по-скоро би следвало аз да бъда отстранен, като ми бъде запушена устата. Пределно ясно ми е, че шансът нещо да се случи в тази насока е под 1%. Точно такъв ни беше и "консенсуса" последния път - и двамата стигнахме до извода, че нищо няма да се случи. Това обаче далеч не означава, че аз няма да продължа да излагам гледната си точка.
Веско, никой нищо не Ви забранява, но няма как да сте вещ във всичко. Бих пропуснал коментара Ви, но вече поне 4 път го дъвкаме с Вас този въпрос и мисля, че бяхме стигнали до консенсус. Решението е ясно, трябва да има само желание. И като заговорехте за комунизма - там имаше точно такава максима- "Има човек- има проблем. Няма човек- няма проблем". Не може да решите проблема с премахване на жп. линия. С това само се връщате в споменатите от Вас времена.
Няма да се въздържам от никакви съвети, след като тази сутрин отново бях събуден в 6 сутринта от свирката на влак. Ако клетвите се сбъдват сигурно скоро БДЖ ще остане без машинисти, тъй като всички ще ги тръшне или чума или нещо друго подобно. Това не е нормално в един голям, уж европейски град в 21 век. А приомите да забранявате на хората да се изказват, също не са подходящи за 21 век за държава като България. Комунизмът си отиде.
Веселин Ж, доста е писано и говорено по тази тема. Никоя жп. линия не може да се премахне. Не виждам смисъл да се коментира едно и също нещо постоянно. Алтернативата за премахването на прелезите е надлез/подлез- напълно изпълнимо и далеч не толкова скъпо. Уважавам всяко мнение, но до колкото знам не сте специалист по железопътен транспорт, така че ще Ви помоля да се въздържате от подобни "съвети" кое колко е алтернативно.
МНОГО ГОЛЯМАТА разлика между линиите, за които аз говоря и тези, за които ти говориш е, че тези, за които ти говориш се ползват от МНОГО, МНОГО повече хора и са безалтернативни, докато тези, за които аз говоря както казах, могат да се затворят и хората да слизат на гара Филипово - пак ще са в града и с автобус могат да стигнат до Централна гара или където другаде им трябва. По този начин ще бъдат спестени пари от излишни пробиви или надлези над тази линия и ще могат да се насочат там, където наистина няма друг начин.
Веско той проблема не е само със релсите успоредни на Копривщица а и с тези успоредни на Ботев и успоредни на Н.Цанов и аз съм сигурен,че бай Неделкович е визирал най-вече тях. Въпроса е след като е непосилно да ги изведем от града да направим така,че под тях и над тях да се минава също както минаваме над Марица на няколко места. Все едни и същи работи говорим и тепетата трябва да се надупчат с тунели.Тея от Макдоналдс вместо да ги прогонят,те пари им дават!
само че вярвам повече на хора които са учили и работили в англия отколкото на шепа форумни прзнодумци сигурен съм че са си свършили работата добре и има смисъл в това което са направили :)
колко ли пари се печелят от тази синя зона от както направиха нашата такава на ден виждам не повече от 10 коли да паркират за целия ден . Въобще изкарват ли си заплатите тези със сините жилетки или от данъците додаваме не знам. Защото знам и други такива места например зад домът на техниката ( кино лъки )винаги 1-2 места са заети пък там има будка климатик еко тоалетна и т.н.т и няма и 20 лв . То и осигуровки да им се плащат . Не знам въобще излизат ли сметките , колко са разходите за заплати ?
Този сфетофар на Лайпциг как си го представят, като само на 50м е светофарът пред Тръговската и сега задръстването по Руски от 6-ти септември ще стига сигурно до Герджика. Как може такава дивотия? Там има прекрасно место за кръгово. Не съм специалист, но това предложение е абсолютно неудачно!! Пази Боже линейка да трябва да минава по Руски за ВМИ на В. Априлов.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.