С пълно мнозинство на днешното заседание на ОбС общинските съветници приеха Генералния план за организация на движението (ГПОД) в Пловдив, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Към окончателния проект бяха приложени 9 схеми, обхващащи 47 чертежа, 500 страници анализ на основните кръстовища в града, регулирани със светофари и 6 диска с цифров модел на схемите.
Съгласувателното становище на сектор "Пътна полиция" към ОД на МВР Пловдив одобрява така изготвения план и е прикрепено към пакета документи, който беше гласуван.
По време на сесията "Мотт Макдоналд", изготвили проекта, го презентираха подробно. Преди време зам.-кметът Държиков заяви за нашия сайт, че именно липсата на такъв план досега е основната причината за хаотичното движение на доста места в града. Той поясни, че отделните районни администрации, съвместно с РПУ-та ще преценят в каква последователност ще реализират предложенията, заложени в Генералния план.
Припомняме някои от основните положения в този план:
Чстта на ул. "Капитан Райчо" от "Цар Борис III Обединител" до ул. "Петко Д. Петков" става еднопосочна. Разрешено ще бъде влизането от булеварда към улицата, но само за няколко метра, тъй като задължително ще се прави ляв завой по "Димчо Дебелянов" - първата пресечка на "Капитан Райчо", от която също ще може и да се излиза на булеварда.
Намерението на експертите от "Мотт Макдоналд" еднопосочна да стане и ул. "Гладстон" в посока изток-запад не е прието и улицата остава двупосочна.
Кръстовището "убиец" до хотел "Лайпциг" ще се регулира със светофари, а същото такова на "Руски" и "Данаил Николаев" остава, както е в момента.
Отворен за движение ще бъде и тупикът на "Данаил Юруков" - улицата, заради която бившият зам.-кмет Александър Долев произнесе крилата фраза "Глас народен, глас божи".
Отваряне на ул. "Богомил" към бул. "Цар Борис III Обединител" чрез уширение и допълнителна лента отпада:
"Ако това стане, то тогава идващите от "Найчо Цанов" и "Христо Ботев" трябва да бъдат много внимателни и да се съобразяват с излизащите автомобили от "Богомил", коментира със загриженост зам.-кметът.
Районът около "Събота пазар" вече е еднопосочен, а знаците, указващи новите правила за движение, там вече са поставени.
Разширява се и "Синята зона" в града. Тенденцията е обхватът й да стигне 2300 паркоместа. Срещу такса от един лев на час с билет или 1,20 лева с SMS вече ще се паркира и от двете страни на ул. "Иван Вазов" в участъка от "Авксентий Велешки" до Централна гара, уличките около бившия Синдикален дом и около сградата на ОбС на града.
Премахват се и много излишни знаци в града, като този на ъгъла на "Авксентий Велешки" и "Филип Македонски". Последната също става част от "Синя зона".
Мммдаа то не бяха есбани то не бяха приказки . Така се получава когато целта на мероприятието е да се усвоят определени средства . Върху този план мога да коментирам само две възлови точки . Първо тази на сточна гара не стига че и сега е достатъчно натоварена е объркана а сега се опитват да направят нова петолъчка на ужасите но така е когато спомените ни са плитки . Проблема там е както всеки знае е автобусната спирката и наглоста на колегите с безотговорно престрояване . Следващата невралгична точка е Бул. Копривщица просто нищо ново само прах в очите прелезите си остават а новия мост над р.Марица с нищо няма да помогне в случая за разделението на г. Пловдив от една паразитна жп. линия
само че вярвам повече на хора които са учили и работили в англия отколкото на шепа форумни прзнодумци сигурен съм че са си свършили работата добре и има смисъл в това което са направили :)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.