Усилен труд кипи по пробива под централната жп гара на Пловдив. Само че дейностите са концентрирани изключително от южната страната на обекта, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Работа откъм бул. "Васил Априлов" не се извършва, тъй като концесионерът на гарата обжалва в съда строителното разрешение, издадено от община Пловдив. Предприемачът твърди, че са нарушени правата му, защото разрешението за строеж засяга и територии от обхвата на концесията.
Става дума за магазините в пешеходния подлез на гарата, които трябва да бъдат премахнати, за да се изгради подземният проход. Докато няма окончателен съдебен акт с влязло в сила решение, по обекта от северния край на гарата няма да се работи.
Припомняме, че преди време концесионерът заяви намерение да развали договора си. Преговорите с Министерството на транспорта за уреждане на концесионните отношения все още не са завършени. Възможно е до края на настоящия месец да има окончателно решение.
Комуникационно-транспортният пробив под пловдивската централна жп гара ще свърже район "Южен" с централната градска част. Трасето на пробива е съобразено и следва предвиденото в общия устройствен план на гр. Пловдив подземно преминаване от бул. "Васил Априлов" към бул. "Македония" под района на гаровия комплекс. Ще бъдат изградени и удобни вертикални пешеходни връзки.
Стойността на договора е е 89 028 245,95 лева без ДДС. Изпълнител на обекта е Обединение "Проект Пловдив" ДЗЗД, включващо фирмите "Трейс Груп Холд" АД и "Балкантел" ООД. Обектът "Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив" е част от проекта "Развитие на железопътен възел Пловдив" и се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ).