"Вкарвам си картата и изведнъж излиза информация "Няма връзка". Преди мен имаше една жена, тя беше се поспряла тука, като видя, че и аз съм учуден, дойде и вика "И на вас ли така ви излиза?". Казах, че и на мен така ми дава", каза потърпевшият.
Няколко часа по-късно устройството вече работело. Димитър видял, че има в наличност 700 лева и изтеглил 200. В сметката му обаче изведнъж останали по-малко пари.
"Като тегля 200 лева, би трябвало да ми останат поне 500 лева още. А те ми остават 393,30", каза Димитър Съртонев.
Мъжът веднага звъннал в банката, на която е клиент, но получил уклончив отговор от дежурния служител:
"Ми, господине, вижте какво, не е в нашата банка, явно проблемът е глобален с БОРИКА, обаче утре имаме обещание, че това нещо ще бъде отстранено и парите ви ще бъдат налични в сметката ви. Има и други хора в Пловдив, за които знам със сигурност, че и те нямат пари по сметките си."
Сумите на клиентите били възстановени по сметките им след около 24 часа. А след сигнала от банката разпоредиха пълна ревизия на ПОС-терминалните устройства в района. Според направената проверка, проблемите са възникнали заради сривове в системата "Борика".
Оттам отказаха коментар по случая. Банките съветват в подобни ситуации клиентите веднага да сигнализират на телефоните, посочени на съответния банкомат. Както и да подадат жалба в най-близкия клон на банката, която ги обслужва.