![](https://i.id24.bg/img/spacer.gif) © Plovdiv24.bg | Какви промени в режима на издаване на разрешителни се очакват през следващата година след въвеждането на данък "такси" провери Plovdiv24.bg.От 2017 г. разрешителни ще се издават само след платен данък, припомни зам.-кметът по транспорт Златин Велев. Тъй като сумата идва в тежест на пловдивските превозвачи (750 лева), те са се споразумели с Общината налогът да се заплаща на два (най-много три) пъти в годината.
На превозвачите, които имат издадено разрешително за две или три години напред, пък се дава право на безплатно регистриране два пъти в годината. Освен това времето за регистрация става три работни дни.
Промените в Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги на територията на Община Пловдив, които трябва да бъдат утвърдени от Общински съвет са както следва:
1. Издаване на разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници за един брой автомобил да е със срок на валидност - срокът, посочен от превозвача в заявлението му, но не по - късно от края на календарната година, за която се иска разрешението. Обикновена услуга - до 3 работни дни, цената да е 34 лв.
2. Издаване на разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници - за един брой автомобил, при издадено предходно разрешение за извършване на таксиметров превоз с валидност до 31.12.2017 г. - безплатно само при първото и второто подаване за 2017г., а при издадено предходно разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници за 2018 г. или за 2019 г. - безплатно и при първото и при второто подаване на заявление от превозвача за 2018 г.
"С новите промени ще бъдат гарантирани интересите на превозвачите и ще им се гарантира качествено административно обслужване, което ще се отрази и на сигурността на обслужваните граждани", посочват от Общината. |