До края на месец април ще бъде издадено строителното разрешение за демонтажа на сегашния Бетонен мост и съответно - монтаж на новото мостово съоръжение над железопътните линии, научи първи Plovdiv24.bg.
Издаването на разрешение за строеж не означава, че незабавно ще започне премахването на моста. НКЖИ, респективно - фирмата изпълнител на обекта, ще трябва да изготви План за безопасност и здраве и План за управление на отпадъците. Чак след одобряването на двата документа ще бъде издаден протокол 2А за откриване на строителната площадка, коментира за медията ни заместник-кметът по строителство инж. Тошо Пашов.
Датата за спиране на движението по Бетонния мост за реконструкцията му е 15 юни. Тя е договорена между генералния директор на НКЖИ и кмета на Пловдив. След издаването на разрешението за строеж започва процедурата за подготвителни дейности, сред които освен издаването на акт 2А са и закупуването на греди, материали и т.н. за обекта, уточни ръководителят на проекта за модернизация на жп ареал Пловдив инж. Иван Бакалски.
Припомняме, че около 230 метра от сегашния Бетонен мост и южният подход ще бъдат демонтирани. Над жп линиите ще се издигне нова конструкция, която ще е с 1,40 метра по-висока от старата и ще достигне между 6,10 и 6,40 м височина при 5,40 м досега. Така електрическите влакове няма да свалят пантографите, за да преминат под съоръжението. Според проекта, габаритът на новото мостово съоръжение няма да се променя и остава с ширина 9 метра - две платна по 4,50 метра. От двете страни ще има пешеходни трототоари, но без велоалея.
По време на реконструкцията на моста се предвижда изграждане на временен перон до пешеходния прелез на Сточна гара. Той ще обслужва пътниците до и от Асеновград. Пътуващите по направление Димитровград ще бъдат превозвани с автобуси до гара Катуница и оттам ще се качват на съответния влак. В обратна посока композициите също ще стигат до Катуница и пътниците ще се извозват до централна гара в Пловдив с автобуси. Влаковете от/до София, Пещера, Септември и др. ще бъдат насочени по други трасета или пътниците ще се трансбордират.
Промените ще влязат в сила от началото на прекъсването на движението на влаковете във връзка с реконструкцията на Бетонния мост. Затварянето на съоръжението е планирано за 15 юни. Един месец по-рано ще бъде изготвен съответния график.
Пълното прекъсване на движението под моста ще продължи 40 дни и се очаква да се случи в началото на месец юли. Проблем е, че е планирано от 1 юли да се спре движението по 8 линия - направлението Оризово - Михайлово. Твърде е възможно това прекъсване да се отсрочи във времето, обясни инж. Бакалски.