Железният път в района на централна жп гара Пловдив вече е положен и строителите от "Трейс груп холд" извършват съпътстващи дейности, предхождащи пускането на влаковото движение. Работата трябва да приключи максимум до 20-30 дни, съобщи за
Plovdiv24.bg техническият ръководител на фирмата инж. Николай Иванов.
Съпътстващите дейности са от широк спектър и включват насипване на баластра, нивелация, направа на безнаставов релсов път. Едновременно с това се монтира контактната мрежа и се правят сигнализацията и телекомуникацията за управление на влаковото движение. На обекта са ангажирани около 30-40 души. При евентуални валежи няма да се правят единствено заварките и част от сигнализацията и телекомуникацията, но по всичко останало ще се работи. Добрата новина за строителите е, че развалянето на времето по прогноза ще бъде само два-три дни, след което валежите ще спрат.
Усилената работа по железния път е започнала в началото на ноември, след завършването на консервацията на място на откритата археология след демонтирането на старите жп релси. "Работи се по 10-12-14 часа на ден, за да може да се приключи в срок. Имаме графици и трябва да ги спазваме" - коментира инж. Иванов.
Срокът за пълното спиране на влаковото движение, разпоредено първоначално заради повдигането на Бетонния мост с метър и половина, неколкократно бе удължаван заради откритата археология. Новата заповед е в сила до 30 ноември, но е възможно още едно удължаване, тъй като за изграждането на новия железен път са необходими 33 дни. Това потвърждава прогнозата на
Plovdiv24.bg, че
Пловдив и жителите на града ще получат коледен подарък.
Едновременно с железния път се работи и по завършването на Бетонния мост, който както вече знаете се казва мост "Тодор Александров". Плочата е налята и в края на следващата седмица, ако не вали, ще бъде направена хидроизолацията.
Сега се поставят тротоарите от двете страни на пътното платно и също другата седмица ще бъдат бетонирани. Част от старото осветление е демонтирано, направени са новите кабелни трасета и предстои поетапното слагане на новите улични лампи.
Новата рампа от южната страна на моста ще се прави след бетонирането на тротоарите. Преди това ще се направи уличното отводняване с колектор, а в началото на декември ще се асфалтира, обясни инж. Иванов.