Нова серия сувенири – под формата на паметника на Альоша разпали сериозни дискусии във Фейсбук. "Това е идея, която стартира през 2016 година за нов тип сувенири за столицата. Тогава стигнахме до фаза обекти, които бихме искали да сътворим в нова идея за такива. Подготвихме ги с 8 екипа автори – дизайнери, архитекти, илюстратори. И цялата идея се пренесе и за Пловдив, защото получихме много положителни коментари", разказва Адриана Андреева, продуцент и куратор на проекта.
Тя обясни, че авторите са подбрани с идеята да са много разнообразни като подход към визуалните изкуства. Работили са по проектите си почти една година. Направена е и анкета, отворена за широката общественост. В нея са се включили 200 души. Очакванията им са били за сувенир, който да е малък, компактен и лесно преносим.
"Ние се съобразихме с тях и с образа на Пловдив, който те търсиха да бъде пресътворен. И резултатите са материали на много висока сувенирна стойност. През месец април ще бъдат във финалния си вид", коментира тя и допълни, че са изработени сувенири от керамични материали, хартиени и рекламни такива, близалки и други.
"Понеже смисълът на сувенира е хем да бъде нещо дребно и да не струва скъпо, хем да е запомнящо се, когато ни поканиха да измислим нещо за Пловдив, решихме да коментираме темата за паметта – как се отнасяме в България към собствената си такава. И изводът беше, че трябва да е нещо лесно смилаемо. Бяхме сигурни, че ще предизвикаме дискусия с този обект", обясни Борис Мисирков – фотограф и автор на идеята за захарно петле под формата на паметника на Альоша.
По думите му, това си е обикновен кич. А целта е всеки, който опита близалката, да се замисли как той третира собствената си история.