ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пътната мрежа на Пловдив проектирана за 100 000 автомобила, в момента регистрираните са 220 000
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:36 / 12.05.2021Коментари (0)13234
Община Пловдив трябва да бъде още по-смела и активна в изграждането на нова транспортна и социална инфраструктура и нейното финансиране през различни програми и банкови инструменти. Около това становище се обедини Градският експертен съвет, който се събра на първа среща под председателството на кмета Здравко Димитров. Големите инфраструктурни проекти, за които върви публично обсъждане във връзка с поемането на нов общински дълг, получиха категоричното одобрение на съвета.

В него съвета са поканени изявени архитекти, общественици, представители на бизнес организации и градоначалниците, които са управлявали Пловдив през последните 30 години. В първото работно заседание участие взеха Тодор Петков, арх. Валентин Маринов, арх. Емилия Божкова, арх. Александър Георгиев, арх. Димитър Балчев, арх. Илко Николов, арх. Петко Костадинов, арх. Тодор Абаджиев, бизнесменът Димитър Георгиев, Христо Лазаров (АИКБ-Пловдив), Любозар Фратев (председател на Съвета по туризъм – Пловдив), Пламен Панчев (ТИЗ) и изпълнителният директор на "Бизнесът за Пловдив“ Александър Стайков.

"Важно е да създаваме нови публични пространства, да разширяваме възможността за пешеходно движение и да развиваме веломрежата, да освобождаваме центъра от автомобили, както е във всички големи европейски градове. Искаме Пловдив да е град за хората, но първо трябва да създадем условия за това, да изведем колите и трафика от центъра, трябва да доизградим вътрешния и външния ринг на Пловдив. За реализирането на тези задачи трябва да изпълняваме инвестиционната програма, заложена в Общия устройствен план“. Това заяви кметът Здравко Димитров при откриването на срещата и очерта основните предизвикателства, пред които е изправен градът в този мандат, така че да отговори на очакванията на пловдивчани.

По думите на кмета два са основните фактора, които налагат реализирането на инфраструктурните проекти. Първият е, че Пловдив е център на най-голямата и бързо растяща индустриална зона в България, в която са заети над 70 000 души. По данни на НСИ за 2019 г.  Пловдив изпреварва София по механичен прираст с 3,1 %, докато столицата е с нарастване от 2,4%, като тенденцията е устойчива. Вторият фактор е, че Пловдив е свързан със съседните общини, но остава затворен в границите на града и предизвиква неговото сериозно застрояване и увеличаване на трафика.

Според участниците в съвета всичко това е добре за икономиката и повишава стандарта на живот на пловдивчани, но в същото време възниква необходимост от нови инвестиции в пътната и социалната инфраструктура. Архитектите припомниха, че има много обекти, които са предвидени в ОУП от 1968 г., които още не са реализирани и подкрепиха усилията на екипа на общината за стартирането на строителството на пробива "Модър – Царевец“.

"Всеки месец в Пловдив влизат и излизат 5 млн. автомобила. Официално регистрираните са 220 000 без приходящите, а основната пътна мрежа на Пловдив е проектирана и реализирана преди повече от 50 години, като е предвидено тя да обслужва между 80 000 и 100 000 автомобила и други транспортни средства“, коментира Здравко Димитров.

Той подчерта, че в действащия Общ устройствен план на Пловдив от 2007 г. е разработена перспективна и ефективна  транспортно-комуникационна система, която е успешно надградена във вече разписания нов ОУП. Ако тя се реализира, градът няма да има проблеми със задръстванията и трафика.

Според разчетите в новия ОУП изграждането на всички предвидени трасета, пътни връзки и реконструкцията на съществуващите такива  ще струва над 1 млрд. лв. без отчуждителните процедури.

Общото заключение на експертния съвет е, че транспортната обстановка в града се влошава. Общинският бюджет не може да обезпечи изцяло необходимата нова инфраструктура и озеленяване около новите жилищни комплекси.

Правилото е на 1 лв., вложен от частните инвеститори в жилищна площ, да има 1 лв. от общината за инфраструктура и зелени площи. В момента частните инвестиции превишават 5 пъти възможностите за вложения от страна на Общината.  Това е заключението на един от авторите на новия ОУП арх. Иван Делчев, който не успя да присъства на срещата по здравословни причини.  

Участниците в съвета отправиха препоръка към екипа на кмета да изготви сериозна кредитна програма за финансиране на проектиране и изграждане на нови пътни артерии и кръстовища на две нива, подобно на София и Варна, които подобряват пътната си инфраструктура с поет дълг съответно с 686 млн. и 118 млн. лв. Според тях има и още много други важни  проекти за града, за които трябва да се търси кредитиране. Сред тях, например, са бул. "Ал. Стамболийски“ и продължението на бул. "Северен“.

Кметът обясни, че предложените проекти по кредита няма възможност да бъдат финансирани с безвъзмездни средства от оперативните програми. Общината усилено работи по подготовката на новия програмен период за реализацията на  редица проекти. Сред тях са дългоочакваната реконструкция на Голямоконарско шосе, рехабилитацията на Рогошко и Пещерско шосе.

Съветът приветства като изключително необходимо и навременно предложението за модернизация на техниката и оборудването на общинските предприятия "Чистота" и "Градини и паркове". Неговата индикативна стойност е 10 млн. лв.


Още по темата: общо новини по темата: 98
02.08.2023 »
06.03.2023 »
22.12.2022 »
02.12.2022 »
20.09.2022 »
03.05.2022 »
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Зима 2024/2025 г.
Първа лига, сезон 2024/2025
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: