ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Радост Иванова, ТТР: Една от основните ни задачи е да се подобри качеството на туристическия продукт
Автор: Цвети Тончева 09:10 / 22.11.2024Коментари (0)1015
©
Организацията за управление на Тракийски туристически район спечели нов проект по програма Еразъм+. Интервю за предаването "Цветовете на Пловдив" по Радио "Фокус" с Радост Иванова, изпълнителен директор на Тракийски туристически район. 

Какъв е този нов проект и какво предполага той?

Този проект всъщност е естествено продължение на проекта, който включваме към момента за повишаване на компетенциите на музейните работници. А всъщност сега започваме проект, който касае ключовите компетенции на експертите, които работят в туристически и информационни центрове на територията на Тракийски туристически район и той също е по програма “Еразъм+". 

Главната цел, както казахме, е да се повишат техните компетенции по отношение на дигитални умения, на работа в мрежа и сътрудничество с други професионалисти и други заинтересовани страни. Подобряване на уменията им за ефективна комуникация с посетителите в центровете, с техните колеги и разбира се една не малка част е повишаване на езиковите умения на тези работещи експерти в туристическите центрове. Тъй като те работят с много широка гама от посетители по отношение на националност, от различни не само държави, но и от различни континенти. 

Хора с различен вид култура, тъй като различните континенти наистина предлагат и различен вид култура. Хора от различна възраст също така. Така че наистина, тези хора трябва да могат да комуникират еднакво добре с всички тези различни аудитории.

А как ще организирате самата работа за повишаване на компетенциите?

Слагаме началото в петък в Пловдив, в Дома на културата, като събираме от района всички, които имат желание и отговарят за работата в туристическите центрове и работещите в тях, защото трябва да стигне информацията до повече хора. Ще направим мрежа от работещите, за да можем в крайна сметка да споделяме информация, която ние вече сме събрали и трябва да имаме, за да можем да отговаряме на въпросите и търсенията на посетителите в туристическите информационни центрове. 

Ще сформираме също така и група, която в рамките на 10 дни ще посети Италия за обмяна на опит, като там ще посетим различни туристически информационни центрове в по-големи градове, в по-малки градове, защото и там, както при нас, обхватът по който работят е различен. По-малките населени места работят по един начин, в по-големите, където има наистина посетители от цял свят, се работи по друг начин. 

Тоест, те ще могат да видят как работят техните колеги в една от държавите, където когато стане въпрос за туризъм, всеки веднага се сеща за Италия и по-точно в северната част на Италия. Ние ще посещаваме градове в районите около Милано, Ломбардия и други малки градчета, и Пиемонте, да.

Има ли затруднения с дигиталните умения сред колегите ви сега? И какви са проблемите в момента, та сте решили да повишавате компетенциите?

Решили сме да повишаваме компетенциите, тъй като първата причина е, че всъщност в образованието не са заложени, или ако са заложени, те са много малко такива конкретни дейности, които да образоват в тази насока. А защо се налага повишаване на компетенциите и в дигиталните умения? 

Това да работим с имейли и да разглеждаме видеа в YouTube изобщо не е достатъчно да кажем, че имаме много добри дигитални умения. Буквално всеки ден се явяват нови платформи, които изискват първо това да научим за тях, второ, да работим с тях, да работим по възможно най-добрия начин, а не просто сами да се обучаваме и сами да откриваме неща, които вече са познати и вече съществуват.

А и през тези мрежи има възможност и за по-голяма реклама и изобщо по-големи комуникации.

Разбира се, това е следващото нещо, което ние ще застъпим в проекта, че всъщност е много важно това, което имаме и знаем. Например, ако имаме информация за предстоящо събитие, да можем да го разпространяваме по-рано, с конкретна информация, за да може да стигне до повече хора и разбира се те да посетят конкретното събитие или обект.

Защото, наистина, сега всички са в социалните мрежи предимно.

Ами да, но добре е да има някаква дейност, в която да могат да разчитат потребителите и работещите там, да подготвят и да обменят информация. Примерно в един туристически център, ако работите в Пловдив, много често посетителите искат да знаят как да стигнат до друго населено място, например до Брезово или до Чирпан, и да знаят там какво могат да посетят. А всъщност в нашия туристически център, в Пловдив имам предвид, едва ли имат цялата набрана информация. А имайки връзка с колегите си от съответното по-малко населено място, ще могат по-лесно да си обменят тази информация и да я имат при себе си.

А как ще стане набирането на такива хора, които искат да повишат компетенциите си, как ще се включат в проекта?

А то е заложено разбира се в самия проект. Има метод, с който ще поискаме работещите в такива туристически центрове да подадат молба за желание за участие в проекта. Като молба не е точно казано, всъщност те трябва да подготвят мотивационно писмо, да кажат защо биха искали да участват в едно такова обучение.

Няма да е задължително, нали?

Не може да бъде задължително в никой случай. Попълва се такъв документ, в който те мотивират своето желание да участват в тази мобилност в Италия . И разбира се да предоставят свое СV, в което да бъде упоменато къде работят, какво работят, от колко време и т.н.

Но всъщност само в Италия ли ще бъде самото обучение по проекта?

По този проект - да. Само в Италия, в Пиемонте и Ломбардия, в продължение на пълни 10 дни.

И той ще бъде само за 10 човека, 10 експерта?

Точно така, това е нещото, което комисията ни е отпуснала като възможност.

Кажете как се финансира проектът?

Проектът се финансира от програма “Еразъм+" и тя поема разходите по всички тези дейности, които споменах. Друго важно нещо е, че тези 10 експерта, които ще посетят и ще участват в тази мобилност в Италия, те всъщност по проект са длъжни след това да разпространят тази информация сред свои колеги, нещо за което и ние също ще работим, да ги подпомогнем, тъй като е добре информацията и опитът, който те са придобили, да бъде разпространен сред колкото може повече хора.

Защото едва ли само 10 са нуждаещите се?

Разбира се, това е предмет само на този проект. Ние ще продължим да работим в тази посока. Аз вече споменах и проекта, който приключва наскоро за музейните експерти в Тракийски туристически район. По онзи проект всъщност комисията одобри 20 експерта да присъстват на това обучение, което те разпространиха измежду своите колеги информацията и опита, идеите, които получиха при посещението си в различни музеи и разговорите им с техни колеги. Така че наистина опитът трябва да достигне до много повече от конкретните 10 експерта.

И тук идва може би и проблемът, как ще ги изберете тези 10 човека?

Ами първо е на базата на тяхното желание да се включат. Освен това, както споменах вече, поканата към тях ще отправим на срещата в края на седмицата. И след като подадат автобиография и мотивационни писма, има комисия, която ще избере по няколко критерия, като минимален стаж в туристически център, степен на образование. Много е важна мотивацията им за усъвършенстване, и участие в обучение, и владеене на език разбира се. Ако броят на подалите заявления и отговарящи на тези условия надвишава бройката на следващ етап ще има и събеседване, на което ще се изберат конкретните лица.

А колко време ще трае обучението в Италия?

Самото обучение ще бъде 10 дни, дните за пътя са отделно.

Добре е това, че са насочени усилията към тази категория професионалисти, защото те са лицето на туризма в държавата.

Да, едната от основните задачи на Тракийски туристически район е да се подобри качеството на туристическия продукт, който представяме. Ние започнахме с музеите, сега вървим към туристическите центрове и в бъдеще ще мултиплицираме тези дейности.


Още по темата: общо новини по темата: 202
28.11.2024 »
27.11.2024 »
26.11.2024 »
25.11.2024 »
23.11.2024 »
20.11.2024 »
предишна страница [ 1/34 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
Зима 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: