- С кои от проблемите, с които се сблъскахте, не очаквахте да имате ядове?
- Проблемите са, за да бъдат решавани, а не да ни носят ядове. Подхождаме отговорно към всеки поставен въпрос. Нашата работа е да търсим законосъобразен начин да разрешаваме проблемите на гражданите, както и тези свързани с инфраскруктурата.
- Какво казахте на служителите си при първата среща?
- Да се настройват за нов тип управление - открито, публично и принципно. Преди всичко работата ще бъде насочена към услуга на гражданите, които са с предимство при решаване на проблемите им. Изисквам да се отговоря в срок на всяка молба, искане или жалба на гражданите, на достъпен и разбираем език и възможно отговора да бъде насочен към решаване на проблема, а не препращане на хората от институция на институция. Ще се работи при спазване на работното време и то ефективно и качествено. Не бих допуснала уронване на престижа на институцията, в следствие на бездействие на служителите.
- Доволна ли сте от работата на служителите, ще има ли промени в състава?
- Въведох нови правила на работа и контролни механизми. След нова година ще бъдат въведени и други новости по отношение на обслужването на гражданите и работата на администрацията. Не веднъж съм подчертавала, че единствено ме интересува професионлната работа на служителите, взискателна съм. При нарушаване на реда и принципите на работа ще следват промени, при качествено вършена работа, естествено, че такива няма да бъдат наложителни.
- Какво успяхте вече да промените, в сравнение с предния мандат?
- Дисциплината на служителите при спазване на работното време и изпълнението на трудовите и служебните задължения. Достъп на гражданите до управлението, съдействие при решаването на проблемите. По-експедитивни отговори и по-чест контакт с жителите на район "Централен".
- Помните ли първия си официален разговор с кмета Славчо Атанасов, какво обсъждахте?
- Естествено, първия разговор с кмета Славчо Атанасов не би могъл да бъде забравен. Обсъждахме общите проблеми на районите, които са и проблеми на общината и търсихме начини за тяхното решаване.
- С какво ще се занимавате в първия работен ден на 2008 година?
- С проблемите, които трябва да бъдат окончателно решени, а те никак не са малко.
- Кои са най-честите въпроси или проблеми, които поставят гражданите в приемните ви дни?
- Лични въпроси, имотни проблеми, социални, както и неразбирателство между съседи и роднини. Има и доста случаи, в които на хората с месеци не им е даван отговор по въпрос, молба или жалба. Идват с входирани документи от месеци или години. Тези, които са свързани с по-голяма група хора, са от различно естество, най-често се отнасят до: чистота, зелени площи, дупките по улиците, съсипани тротоари, незаконно строителство.
- Държавните органи повече помагат или повече пречат на местната власт в Пловдив?
- Моето лично мнение е, че институциите са за това да си взаимодействат и да се справят съвместно, съобразно своята компетентност с възникналите проблеми. Ние сме длъжни да работим в услуга на гражданите и аз искрено се надявам на взаимна подкрепа и съдействие между различните институции.
Още по темата (5): | |