Размразиха жп проект за 1 млрд. лева, от София до Пловдив 1 час с влак!
Общо 19 са подадените оферти за трите обособени позиции по проекта за модернизация на жп линията между Елин Пелин и Костенец. Големият брой предложения показва още веднъж, че процедурата се провежда по възможно най-прозрачния начин и при голяма конкуренция, заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на отварянето на офертите. То се проведе днес в НК "Железопътна инфраструктура“.
"Инвестицията, която правим в този участък, е над 1 млрд. лева и това е най-мащабният жп проект в този програмен период на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“, посочи зам.-министър Занчев. По думите му заради обжалвания, продължили 10 месеца, проектът е поставен под риск и по тази причина ще бъдат предприети мерки за ускоряване на работата на комисиите и на фирмите изпълнители.
Велик Занчев коментира още, че обжалвания от фирми, без сериозен правен интерес, заплашват стратегически за страната проекти и водят до загуба на европейско финансиране. "МТИТС и НКЖИ многократно са давали предложения за конкретни изменения в Закона за обществените поръчки, с които да се спре обжалването от недобросъвестни фирми“, уточни Велик Занчев. Той допълни, че част от направените предложения вече са залегнали в последните изменения на закона.
"Съгласно новия ЗОП, компаниите вече имат задължение да доказват правен интерес при обжалване на конкретен проект и мярка "временно спиране“ се налага чак след образуване на производство от Комисията за защита на конкуренцията“, обясни зам.-транспортният министър. Занчев заяви, че досега фирми с минимален капитал са имали възможност да обжалват търгове за милиони и законът задължаваше процедурата да бъде спряна в момента, в който постъпи жалба в КЗК.
Проект "Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“ се финансира от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и е на стойност 1,024 млрд. лева. Участъкът е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се още да бъдат модернизирани 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците. Срокът за работа на комисията за разглеждане и оценка на офертите е 4 месеца и се очаква да приключи в края на ноември. Прогнозата на Министерството на транспорта са, че след модернизацията от София до Пловдив ще се стига за един час.