© Bulfoto | | Така изглежда станция за зареждане на електроавтомобили в София | Изменение на Наредбата за разполагане на преместваемите обекти за търговски и други обслужващи дейности и елементите на градското обзавеждане на територията на Община Пловдив ще разглеждат общинските съветници на последната за годината сесия, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Регламентирането реда на поставяне на колонки за зареждане на електромобили се внася от кмета на община Пловдив Иван Тотев.Това изменени на Наредбата цели да се допринесе за реализиране на стратегията за незамърсяващи и енергийно ефективни превозни средства и за насърчаване приоритетното развитие на електрическата мобилност, които насоки са заложени в рамките на концепцията за нова индустриална политика на ЕС, подкрепена от Република България като страна-членка със съвместна декларация.
Също така е внесено и предложение, пак от кмета Тотев, за регламентирането на престоя на електромобилите в "Синя зона". Шофьорите на тези превозни средства не дължат такса за престой в "Синя зона", ако са в близост до колонка за зареждане и са в режим на зареждане.
Припомняме, че Plovdiv24.bg следи активно темата. На 8 май миналата година ви показахме как изглежда и функционира един туристически електроавтобус. Акцията в Цар Симеоновата градина се проведе във връзка с инициативата на Община Пловдив и Съюза на ландшафтните архитекти - "Седмица на зелената система".
"Това е 100% електроавтомобил, който се захранва или от електрическата мрежа от 220 волта, или със соларни панели. Във вида, в който е, а именно открит е изключително подходящ за месеците от май до септември. Разполага с 14 места. С едно зареждане се изминават средно 100 км, наличието на соларни панели увеличава пробега, а стойността му е около 20 000 лв.", разказа тогава пред репортер на сайта Борис Червенков, представител на фирмата, сглобяваща моделите.
Той допълни, че електроавтобусите може да заместят автобусите, обслужващи масовия градски транспорт в градовете, който изхвърля много вредни емисии и замърсява околната среда, но това е решение, което трябва да се вземе от ръководствата на общините.
Вече е влязла в сила употребата на електровозилата като атракциони. Пример за това е Бургас, където такъв туристически електроавтобус се движи в Морската градина и изминава маршрут от 5 км.
В бъдеще ще има зарядни станции и по магистралите, но при тях този процес ще изисква много по-кратко време", разказа още Червенков и уточни, че засега хората купуват електроавтомобили, пригодени за градски условия, които развиват максимална скорост 60 км/ч.
В София станции за зареждане на електрически автомобили вече има. На 9 август министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев откри такава пред Министерство на икономиката, енергетиката и туризма на ул. "Славянска" №8. С нея броят на инсталираните зарядни станции за електромобили в столицата става девет. Те са разположени на територията на "синя зона" в централните градски части, а заплащането на използваната електроенергия ще се осъществява чрез предплатени ваучери. Предвижда се и въвеждането на заплащане чрез безконтактни дебитни и кредитни карти. |