© Plovdiv24.bg | | Очаква се много силна година за туризма в Пловдив и региона. Основание за това дават статистическите данни за първото шестмесeчие на тази година.Отчитаме устойчив ръст по много от показателите, а това е една от основните цели в съвместната работа на Община Пловдив с бизнеса, коментираха от ОП "Туризъм".
Увеличаването на приходите от нощувки за първото полугодие на тази година спрямо първите 6 месеца на 2013 г. е общо с 33%, като делът на българските туристи е нараснал с 24%, а на чуждестранните - с приблизително 44%.
Ръстът в реализираните нощувки е общо 20,11%, като ръстът на нощувките за български туристи е 7%, а за чужди туристи е 43%. Нараснал е с близо 13% и броят на пренощувалите, съответно: българи - с около 10%, чужденци - с приблизително 19%.
С 25 % спрямо 2013 г. са се увеличили приходите от туристически данък.
Реализираните посещения в туристическите обекти за периода януари-юни 2014 г. са нараснали с 11 % спрямо същия период на миналата година. Очаква се през следващите периоди този процент значително да се повишава и заради откриването в Пловдив на нови и уникални за България туристически забележителности като Малката раннохристиянска базилика и приключилия преди дни последен етап от реконструкцията на Римския стадион с 3D-представянето на обекта и периода.
Посещенията на чужденци в туристическите информационни центрове през първите шест месеца на 2014 г. отбелязват ръст 30%, а на българи -56% . Общият ръст спрямо периода януари - юни 2013 г. е 39%.
Според статистическите данни за месец май мястото на Пловдив в класацията на българските градове по реализирани нощувки и приходи от нощувки е след София, Несебър и Варна. Така градът минава напред в класацията с две места, изпреварвайки Банско и Смолян.
Най-голям брой нощувки на чужденци по страни за месец май 2014 г. са от Турция, САЩ, Италия и Германия.
През май потокът от чужди туристи е довел до почти 50% увеличение на приходите в сравнение с предходния месец и над 54% в сравнение със същия месец миналата година, показват официалните данни.
Отчита се, че тези постижения в развитието на туризма се дължат на успешното сътрудничеството на Община Пловдив с хотелиери, ресторантьори, браншови организации като Съвет по туризъм, Тракийски туристически район, Асоциация на екскурзоводите, АБТТА, БХРА и др.
Съществен принос за добрите резултати е успешната работа по проекти като Международната среща на туроператорите, чието пето издание ще се проведе от 26 ноември до 1 декември 2014 г.
Други инициативи и проекти, свързани с туризма в град Пловдив, които рефлектират в тези постижения, са: проектът "Капана", който превръща квартала в средище на творческите индустрии с много атракции; успешното преминаване през втори кръг на кандидатурата на Пловдив за Европейска столица на културата.
Всички проекти в областта на културата, по които се работи допълнително, допринасят за поставянето на Пловдив на картата на културния и събитийния туризъм: ремонтът на централната пешеходна зона, която ще бъде не само най-голямата в България, но и най-благоустроената централна пешеходна улица; рекламното участие на Пловдив в печатни, телевизионни и електронни чуждестранни медии от световна величина като BBC, National Geographic, ABTA, Gap Travel, London Stansted Magazine, Journeys, British American Media; включването на Пловдив в мобилното приложение Pocket Guide с 25 обекта; успешното представяне на Пловдив като атрактивна туристическа дестинация в най-значимите международни туристически изложения в България и чужбина и много други успешно реализирани амбициозни задачи. |