Общинските съветници на Пловдив удължиха работното време и обхвата на "синя зона" с 29 гласа "за", 10 "против" и 2 "въздържал се", предаде репортер на Plovdiv24.bg.
"Синя зона“ в Пловдив работи и през целия ден в събота. Гражданите няма да ползват безплатно първите 10 минути престой. Цената остава същата - 2 лева за един час.
"Разширяването на Синя зона е неизбежно, ако искаме да се вкара в ред паркирането. Не може да не следваме тенденцията от София, Бургас и Варна. Особено в София, където има зелена зона, която е в периферията на синята. Искаме нашият град да следва добрите тенденции. Увеличаването с 1 час е във всички градове, които изредих. Не гледаме сляпо кой какво прави, но считаме че по този начин ще дадем сигурност и ще повишим приходите за общинския бюджет" - заяви зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов.
БСП не подкрепи предложения проект за промяна на Наредбата за реда за спиране, престой и паркиране на пътни превозни средства на територията на град Пловдив. Йордан Василев обясни, че с увеличаването на работното време и обхвата ще се създадат още повече проблеми и директно обвини администрацията, че се обслужват няколко живущи в централната градска част. Той препоръча да се вземат други мерки, за да слезем от автомобилите, сред които изграждане на многоетажни паркинги и въвеждане в експлоатация на електронната система за таксуване в градския транспорт.
Димчо Петров от ВМРО поиска работното време да остане до 17.30 ч. в делнични дни, а независимият Слави Георгиев - в събота да е до 14 ч. И двете предложения не бяха подкрепени от колегите им.
Веселина Александрова от Демократична България обърна внимание на два текста, които създават презумпция за нарушение. "В закона е казано: всеки е невинен до доказване на противното. С два текста в наредбата доказваме обратното и ще станем за смях. Чл. 12 ал. 1 – създаваме презумпция за нарушение, тъй като актосъставителят може да запише, че не е имало талон в колата. Ако приемем л. 8 ал. 2, ще станем за смях, защото одобряваме, че ако скобата е открадната, за виновен се счита собственикът на автомобила. Хипотетично, съставените актове ще бъдат отменени от съда" - предупреди тя и предложи отпадането на тези текстове. Съпартийката й Веселка Христамян поиска цялата наредба да се оттегли, да се прецизира и да се внесе за обсъждане на следваща сесия. Тези предложения също не бяха приети от мнозинството съветници.
Стефан Послийски от ВМРО препоръча заедно с администрацията да започне да се мисли за буферни паркинги и стимулиране използването на градски транспорт. Като вариант предложи таксата за буферен паркинг да важи за пътуване с градските автобуси, като ползата ще е и за двете страни - той пести пари, общината пести коли. Той припомни, че сега електрическите автомобили ползват безплатно "Синя зона", но с времето броят им ще се увеличава, което занапред ще създава проблеми.
Не беше прието и предложението на Ангел Иванов да не отпада бонусът от 10 минути за безплатно паркиране и в крайна сметка таксуването вече ще се извършва веднага след заемане на паркомясто.